افزایش سهم بازار سرمایه در بخش مسکن

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد:

افزایش سهم بازار سرمایه در بخش مسکن

ابزارهایی برای ورود بیشتر بخش مسکن به بازار سرمایه فراهم شده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد و به نقل از صدا و سیما، ابوالقاسم رحیمی انارکی درباره بسته جدید رونق بانک مسکن گفت: برای افزایش تولید در بخش مسکن اقدام به تدوین بسته جدید کردیم در این بسته به هر دو بخش عرضه و تقاضا توجه شده است.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و برای مدیریت اجاره بهاء مستاجران، برای اولین بار بانک مسکن در این حوزه ورود پیدا و ابزارهای جدیدی تدوین کرد.

وی بیان کرد: عوامل تاثیر گذار در حوزه مسکن را شناسایی و در این بسته در نظر گرفتیم، امیدواریم مجوزها از سوی سازمان‌های ذیربط مانند بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار داده شود و شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن باشیم.

رحیمی انارکی ادامه داد: این بسته مرتبط با حوزه‌های مختلف است یک بخشی از ان مربوط به اصلاح قوانین و ضوابط است که باید دولت به مجلس شورای اسلامی ارجاع دهد.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم تمامی مقررات را رعایت کنیم تا مشکلی برای تصویب آن وجود نداشته باشد ادامه داد: بسته در حال نهایی شدن و اعلام به واحدهای ذیربط از جمله وزارت امور اقتصاد و دارایی است.

مدیر عامل بانک مسکن بیان کرد: بیش از ۹۲ درصد تامین مالی کشور در بانک‌ها و ۸ درصد در بازار سرمایه است. براساس مطالعات تامین مالی ۹۹ درصد بخش مسکن در حوزه بانکی و کمتر از یک درصد در بازار سرمایه است که در این بسته سعی کردیم سهم بازار سرمایه را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ابزارهای جدیدی را برای ورود بیشتر بخش مسکن به بازار سرمایه فراهم کردیم که امیدوارم تا قبل از فصل بهارتکلیف بسته رونق مسکن مشخص شود.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه سفته بازی مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل در حوزه مسکن است، گفت: کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند قیمت مسکن را مصنوعی افزایش می‌دهند و این باعث متضرر شدن متقاضیان واقعی خرید مسکن می‌شود.

وی بیان کرد: تجارب و روش‌های موفق دیگر کشورها را مطالعه و از آن‌ها الگو برداری کردیم و بسته جامع و کاملی داریم که امید داریم هر چه زودتر مجوزهای آن دریافت شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.