رشد ۳۲ درصدی سپرده‌های بانکی

رشد ۳۲ درصدی سپرده‌های بانکی

براساس آمارهای بانک مرکزی مانده سپرده‌های بانکی در پایان بهمن ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ معادل ۳۲ درصد رشد داشته است.

 

 به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها در پایان بهمن ماه سال بالغ بر ۲۰۲۲۳.۱ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل از آن ۴۹۰۴ هزار میلیارد ریال (۳۲ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۳۷۵۹ هزار میلیارد ریال (۲۲.۸ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۳۶۷.۴ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۵۲.۸ هزار میلیارد ریال است. پس از استان تهران نیز استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و آذربایجان شرقی بیشترین جذب سپرده را داشته‌اند.

البته در بخش تسهیلات دریافتی نیز بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۹۴۷۷.۹ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۵۰.۳ هزار میلیارد ریال است. همچنین استان‌های اصفهان با ۵۴۱.۵ هزار میلیارد ریال و خراسان رضوی با ۴۶۳.۸ هزار میلیارد ریال بیشترین میزان تسهیلات را پس از استان تهران به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۰.۲ درصد است که نسبت به پایان بهمن ماه ۱۳۹۶ و پایان اسفند ۱۳۹۶، به ترتیب ۳.۷ و ۵.۲ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۱.۹ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۷.۴ درصد است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.