تعیین زمانبندی برای فروش اموال مازاد بانک‌ها

تعیین زمانبندی برای فروش اموال مازاد بانک‌ها

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس بر ضرورت واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و تعیین زمانبندی تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،رحیم زارع در گفتگو با ایبِنا با اشاره به اموال مازاد شبکه بانکی، گفت: بانک ها باید از چسبندگی به این نوع اموال که جلوی حرکت آنها را گرفته رها شوند. نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نص صریح قانون و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت چابکسازی شبکه بانکی، افزود: در حال حاضر، بانک ها اموال منقول و غیر منقول بسیاری داشته که با نقد شدن آنها بسیاری از گره های ایجاد شده در بخش تولید باز می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تکالیف قانونی بانک ها در الزام به واگذاری اموال مازاد و بنگاه‌های اقتصادی کاملا روشن و شفاف است، تصریح کرد: دولت به ویژه بانک مرکزی باید با نظارت های مستمر و ارایه بسته های تشویقی، روند این واگذاری ها را تسریع کند.

زارع با بیان اینکه واگذاری سهام بنگاه های تحت پوشش بانک ها به بخش خصوصی واقعی با نظارت سازمان بورس بهترین اقدام در شرایط فعلی است، گفت: باید بورس به وظایف خود برگشت داده شود و بانک ها نیز با این رویه دست از بنگاه داری بردارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه اموال مازاد بانک ها به مثابه دارایی های منجمد است، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا بانک ها وظایفی خارج از رسالت های محوله را انجام نداده و رقیب بخش تولید نیستند. بانک مرکزی برای بانک ها جهت فروش اموال مازاد زمانبندی تعیین کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.