تخصيص 87 هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات به 56 طرح توليدي استان یزد

تخصيص 87 هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات به 56 طرح توليدي استان یزد

حسين مهري از تخصيص معادل 87 هزار و 500 ميليون ريال تسهیلات به 56 طرح توليدي که شامل 600 میلیون یورو و 85 میلیون دلار به صورت ارزی و مابقی به صورت ریالی می باشد، خبر داد و افزود: مجموع سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ها بالغ بر 124 هزار میلیارد ریال بوده که برای 3837 نفر اشتغال به دنبال خواهد داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد، حسين مهري رييس هيأت مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن كه به استان يزد سفر كرده بود روز پنجشنبه ١٣ تیرماه ۹۸ در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید كه با حضور استاندار و ديگر مسؤلان استاني مرتبط با حوزه توليد برگزارشد ضمن بيان مطلب فوق، بيان داشت: با مطالعات انجام شده، از ابتدای سال جاري ۲۰۰ رشته صنعتی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی و عدم اطمینان در ایجاد اشتغال پایدار، فاقد اولویت در پرداخت تسهیلات در این نهاد مالی شناخته شده است.
وي تأكيد كرد : در اعطاي تسهيلات بايد هوشمندانه عمل كنيم بنابراين تنها از طرحهايي كه از بازگشت سرمايه آنها اطمينان داريم حمايت خواهيم كرد زيرا اين منابع، سرمايه ملي و متعلق به همه مردم ايران است.
مهری اظهار داشت: در این راستا اولویت های مختلفی تعريف شده است که در مرحله نخست، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی براي تهيه مواد اولیه که قیمت آن چند برابر شده در اولویت قرار دارد.
رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن با بیان اینکه اولویت دوم، حمایت از تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تأمین اعتبار آنهاست که چهار هزار شغل جدید ایجاد می کند، اضافه کرد: حمایت از تكميل اين واحدهای صنعتی اشتغال پایدار و ارزش افزوده را به دنبال دارد به همین دلیل با پرهیز از سطحی نگری، با نگاه ملی و بین المللی از طرح‌ها حمایت می کنیم.
مهری با تأکید بر لزوم توجه تكميل ظرفیت خطوط توليد واحدهاي موجود گفت: اولویت سوم حمایت از طرح‌های توسعه ای واحدهاي تولیدی است که با سرمایه گذاری های اندک، اشتغال بالا ایجاد می کند.
مدیرعامل این بانک اولویت چهارم را حمایت از طرح‌های صادرات محور اعلام کرد و یادآور شد: مشکلات واحدهای توليدي عمدتاً مسائل مالی، ارزی و نوسان قیمت تجهیزات است بطوريكه بانک مرکزی ظرف چند روز گذشته، بخشنامه ای برای تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی اعلام کرده است.
وی با اعلام رضايت از وضعيت صنايع اين استان تصريح كرد: برخی واحدها طرح‌های توسعه دارند که با آنها موافقت شد ولی در مجموع وضعیت واحدهای صنعتی استان یزد خوب است و این بانک صنعتی و تخصصی آماده حمایت از صنعتگران و معدنکاران اين استان است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: میزان پرداخت تسهیلات شعبه یزد به تولیدکنندگان استان، حدود 40 برابر منابع جذب شده بوده كه اين امر لزوم تمركز حساب صنعتگران و توليدكنندگان و حمايت بيشتر مديران استاني در اين زمينه را مي طلبد.
مهری گفت: با توجه به محدوديت هاي موجود به دنبال افزايش سرمايه بانك به منظور حمايت از صنعتگران و توليدكنندگان هستيم و در اين زمينه حمايت دولت و مجلس بيش از پيش حايز اهميت است.
محمدعلی طالبی استاندار یزد نيز كه در اين نشست حضور داشت، ضمن اشاره به وضعیت صنعت در استان یز‌د، گفت: در حال حاضر کشور با شرایط خاصی رو به روست که در این شرایط نیازمند حفظ سرمایه های ملی هستیم.
وی ادامه داد: ‌بسیاری از طرح‌هایی که مورد حمایت بانک صنعت و معدن قرار گرفته، ظرفیت خوبی برای رفع بخش عمده‌ مشکل بیکاری در شهرستان‌های استان دارد.
طالبی همچنین با مثبت خواندن سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به استان افزود: اين بانک مطالعات دقیق و خوبی در رابطه با مزیت‌های مختلف سرمایه گذاری در حوزه های مختلف داشته و از همه مدیران و سرمایه‌گذاران می‌خواهم قبل از تصمیم‌گیری از این ‌مطالعات استفاده کنند.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همچنین توقعات بانک صنعت و معدن از واحدهای صنعتی و تولیدی استان را به حق دانست و در ادامه اظهار کرد: واحدهایی که بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل‌ آنها در نظر گرفته شده، باید علاوه بر افزایش گردش حساب، نسبت به پرداخت به موقع اقساط وام خود نیز اقدام کنند تا موجبات رونق تولید و ارائه تسهیلات به ديگر واحدها فراهم شود.
طالبی ادامه داد: در رابطه با طرح‌های توجیهی صنعتی و اقتصادی شهرستان های استان، از فرمانداران می‌خواهم تا مسائل و مشکلات‌ این طرح ها را به صورت شفاف اعلام کنند تا تعیین تکلیف گردد.
مهري در دومين روز از سفر خود به استان يزد در جمع كاركنان شعب استان يزد حضور يافت و بحث هايي را پيرامون عملكرد اين شعبه و برنامه هاي آتي بانك در خصوص بهبود عملكرد آنان مطرح ساخت و افزود: براي تسريع در اعطاي تسهيلات لازم بود فرايندهاي موازي حذف شود بنابراين اصلاح ساختار بانك انجام شد و تفويض اختيار بيشتر به شعب و سرپرستي ها صورت گرفت.
وي بر ارتباط و تعامل بيشتر سرپرستان و رؤساي شعب با مديران ستادي بانك تاكيد كرده و خاطرنشان ساخت: با ايجاد اين ارتباط مستقيم فرايند اعطاي تسهيلات و پيگيري كار مشتريان در زماني به مراتب كوتاه تر از گذشته امكانپذير شد.
رییس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن همچنين از شركت هاي توليدي سيرنگ، شركت توسعه صنايع غذايي رشد، يكتا گرانول ميبد، فولاد ارفع، کاشی برج اردکان بازديد كرد و از نزديك در جريان نحوه فعاليت و نقطه نظرات آنان قرار گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.