بیمه رازی همراه سه شنبه های بدون خودرو

بیمه رازی همراه سه شنبه های بدون خودرو

چند سالی است که معضل آلودگی هوا و ترافیک گریبان گیر شهرهای بزرگ کشورمان شده است و شهرداری ها سیاست های مختلفی را برای برون رفت از این مشکل در پیش گرفته اند، اجبار به معاینه فنی خودروها، محدودیت های ترافیکی ، تشویق به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تشویق به استفاده از دوچرخه و ... از این دست سیاست ها بوده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، سه شنبه های بدون خودرو که شهرداری کلانشهر تهران با تبلیغات مختلف بصری و رسانه ای در حال فرهنگ سازی آن بین مردم است از جمله حرکتهای خوبی می باشد که مطالب مختلفی را در خصوص اهمیت هوای پاک، دوستی با محیط زیست ، کاهش ترافیک ، سلامت جسمی و روانی شهروندان و ...  با خود به همراه دارد .

در این میان استفاده از دوچرخه در مقصد و مسیرهایی که می تواند جایگزین خودرو باشد یکی از پیشنهادهای مفید و جهانی است. به طوری که سازمان ملل متحد سوم ژوئن برابر با سیزدهم خرداد ماه را به عنوان روز جهانی دوچرخه سواری اعلام نموده است و طی اعلامیه ای از فعالان اجتماعی می خواهد تا با توسعه فرهنگ دوچرخه سواری که گامی در جهت توسعه پایدار است به حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه کمک نمایند. شایسته است شهرداری ها در رهبری شهری خود هماهنگ با ترویج دوچرخه سواری بستر و حمایت لازم را در استفاده از دوچرخه مهیا نمایند .

 ایجاد مکان هایی جهت در اختیار گذاشتن دوچرخه رایگان ، ساخت مسیرهای ویژه دوچرخه سواران جهت تضمین امنیت ایشان، آموزشهای ویژه و ... از جمله کارهایی است که ضروری به نظر می رسد. همچنین جالب است که این روزها تشویق به استفاده از دوچرخه در بیلبوردهای شهری همزمان شده است با طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که خوب است بدانیم دوچرخه سواری از ورزشهایی است که در بهبود فشار خون نقش موثری دارد. بیمه رازی در قالب مسئولیت اجتماعی بنگاهها ، ضمن ستایش از فرهنگ استفاده از دوچرخه، از هر حرکتی که به سلامت و نشاط جامعه کمک نماید، با تمام توان حمایت می نماید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.