افت فروش رنو در پی تحریم‌های ایران

افت فروش رنو در پی تحریم‌های ایران

شرکت رنوی فرانسه امروز (چهارشنبه) از کاهش فروش محصولات خود در نیمه‌ نخست سال 2019 (11 دی 97 تا 9 تیر 98) در منطقه خاورمیانه و آفریقا خبر داد و مهمترین دلیل این مساله را خروج این شرکت از جمهوری اسلامی ایران در پی تحریم‌های اعمال شده آمریکا در سال 2018 برشمرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا ، میزان فروش محصولات رنو در مدت زمان مذکور در منطقه خاورمیانه و آفریقا ۲۷.۷ درصد و همچنین در کل جهان ۶.۷ درصد تنزل کرده است.

این گزارش می‌افزاید: در شرایط کنونی، جهان با رکود در زمینه صنعت خودروسازی روبرو است.

شرکت رنو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شرکت میزان سهم خود را در بازار جهانی در ۶ ماه نخست ۲۰۱۹ در حالی حفظ کرده که شرایط بازار کاهشی است

این گزارش همچنین نشان می‌دهد میزان فروش گروه رنو در شرایط کسادی بازار اروپا ثابت مانده است، اما فروش آن ۲۷.۷ درصد در آفریقا، خاورمیانه و هند افت کرده است.

دیروز شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرده بود که فروش گروه خودروسازی پی. اس. ای (PSA) فرانسوی موسوم به پژو- ستروئن در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران کاهش یافته و در چین تقریباً به دو سوم تنزل یافته است.

برپایه گزارش فرانس ۲۴، میزان فروش پژو- ستروئن که خودروهای تولیدی خود را تحت برندهای پژو، سیتروئن، دی- اس، اوپل و واکسول تولید می‌کند، در مدت زمان مذکور با ۱۲.۸ درصد کاهش به یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

همچنین، میزان فروش این شرکت در مدت زمان مذکور در چین و آسیای جنوب شرقی با ۶۰ درصد کاهش به ۶۴ هزار دستگاه رسیده بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.