فروش دو برابری اموال مازاد بانک ملت در سال 98

اختصاصی دیوان اقتصاد؛

فروش دو برابری اموال مازاد بانک ملت در سال 98

بانک ملت در یک دوره چهارساله و در فاصله سال های 95 تا 98 در مجموع 313 ملک را به ارزش یک میلیارد و 697 میلیارد ریال به فروش رساند .

به گزارش دیوان اقتصاد ،‌ عملکرد بانک ملت در فروش املاک مازاد در سه ماه نخست سال جاری نیز نشان ازافزایش 2 برابری فروش املاک مازاد نسبت به مدت مشابه دارد ، درسال جاری رقم فروش املاک مازاد به 780میلیارد ریال رسید درحالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 398 میلیارد ریال بود .
تعداد املاک فروخته شده این بانک بورسی در سه ماه نخست سال 95،‌ 27 ملک به ارزش 163 میلیارد ریال بود. بانک ملت همچنین در سال 96 ،‌ 64 ملک خود را به ارزش 356 میلیارد ریال واگذار کرد و در سال 97 مبلغ 398 میلیارد ریال را از محل فروش 99 ملک به دست آورد .
همچنین در سال 98 ، 123 ملک را با مبلغ 780 میلیارد ریال واگذار کرد . براساس گزارش بانک ملت نیز استان مازندران با فروش 16 ملک به ارزش 100.3 میلیارد ریال، اصفهان 8 ملک به ارزش 88.8 میلیارد ریال و فارس 4 ملک به ارزش 86.2 میلیارد ریال رتبه های اول تا سوم در فروش املاک مازاد در بانک ملت (سه ماهه نخست سال 98) را در اختیار دارند.
از منظر کارشناسی، فروش املاک مازاد بانک ها باید به دور از هیجان و فشار روانی بر آن ها باشد تا بتوان این اموال که جزو منافع سهامداران هستند با قیمت و شرایط مناسب واگذار شوند. روند فروش املاک مازاد در بانک ها روز به روز سخت تر می شود چون طبیعتا املاک مرغوب تر و اصطلاحا سهل البیع زودتر به فروش می روند و آنچه باقیست املاکی هستند که فروش آن ها دشوار تر است در عین حال فروش املاک مازاد بانک ملت در سه ماهه اول 98 با رشد قابل توجه مواجه بوده است.
یادآور می شود :‌ تصور نادرست مردم و حتی برخی رسانه ها این است که در اختیار داشتن این املاک توسط بانک ها به این معنی نیست که املاک قبلا خریداری شده و در ملک سرمایه گذاری کرده اند. بسیاری از این املاک وثیقه تسهیلاتی بوده اند که متعهد ادای دین نکرده و طبق قانون، قرارداد فیمابین بانک و مشتری به تملیک بانک (و نه مصادره) درآمده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.