جابجایی ۴ میلیون مسافر با ۳۴ هزار پرواز در اولین ماه تابستان

جابجایی ۴ میلیون مسافر با ۳۴ هزار پرواز در اولین ماه تابستان

آمار شاخصهای هوانوردی از اولین ماه تابستان ۹۸، از انجام ۳۴ هزار و ۶۵ نشست و برخاست در ۵۴ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خبر میدهد که منجر به جابجایی بیش از ۴ میلیون مسافر شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در تیر ۹۸ با انجام این تعداد نشست و برخاست ( ۳۴ هزار و ۶۵ ) بیش از چهار میلیون مسافر و بالغ بر ۴۲ میلیون کیلوگرم بار جابه‌جا شده است.

مثل ماه‌های گذشته فرودگاه مهرآباد رتبه خود در جابجایی مسافر را حفظ کرده است و در تیر ۹۸ این فرودگاه با ۱۰ هزار و ۳۰۵ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابهجایی بیش از یک میلیون و ۱۹۲ هزار مسافر پرترافیکترین فرودگاه بوده است.

 فرودگاه مشهد با ۶هزار و ۲۳۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود یک میلیون مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی(ره) با ۳هزار و ۸۸۶ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۶۶۹ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود ۱۳ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش حدود ۹ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود هشت میلیون کیلوگرم بار در رتبههای بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای تیر ۹۸، نشست و برخاست  ۲۷ هزار و ۹۲۸ فروند هواپیماست که طی آن بیش از سه میلیون مسافر و بالغ بر ۲۳ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده است.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار ثبت شده در ابتدای گزارش، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۵۰۴۵ فروند نشست و برخاست، بیش از ۷۰۴ هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر پنج میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم قار دارد.

همچنین فرودگاه شیراز با ۲هزار و ۳۰۸ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۲۵ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

وضعیت آماری پروازهای خارجی در تیرماه

 طبق این آمار سهم پروازهای خارجی تیر ۹۸، در فرودگاههای بینالمللی تحت مالکیت شرکت فرودگاهها نیز، نشست و برخاست ۶هزار و ۱۳۷ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۹۹۷ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۱۹ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شدهاست.

در این بخش فرودگاه امام خمینی(ره) با نشست و برخاست ۳هزار و۸۴۳ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۶۶۸ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر ۱۹ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است.

پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی هزار و ۱۸۶ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۱۹۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه دوم قرار دارد.

فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۳۶۵ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۴۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون کیلوگرم بار در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.