مدیر توسعه مراکز فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد ۳۵۰ مرکز فرهنگی دیجیتال در روستاها و مناطق عشایری طی سالهای گذشته اشتغال پایدار و رونق روستاها شکل گرفته است.
۳۵۰ مرکز دیجیتال در روستاها فعال است
۳۵۰ مرکز دیجیتال در روستاها فعال است
به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،«علی خدابخشی» درحاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است، به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: طرح کلان شبکه ملی فرهنگ با رویکرد گسترش سواد دیجیتال و فرهنگ اسلامی ایرانی در سال ۸۹ با بودجه
معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و اجرای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید خورد که در دولت های یازدهم و دوازدهم عملیاتی شد.
وی افزود: براساس این طرح بالغ بر ۳۵۰ مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور راه اندازی شد که بخش عمده این مراکز در روستاها و مناطق عشایری ایجاد شده است.
خدابخشی تصریح کرد: اکنون برخی روستاهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، نقاط محروم جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جزیره ابوموسی به این مراکز فرهنگی دیجیتال مجهز شده اند.
وی اضافه کرد: مراکز فنی دیجیتال شامل بازی ها، کلاس های آموزشی، خدمات دولت الکترونیک به روستاییان و عشایر است.
به گفته مدیر توسعه مراکز فرهنگی دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکنون طرح های تور دیجیتال سیار، مجتمع فرهنگی دیجیتال، خانه دیجیتال، برگزاری دوره مسابقات جام دیجیتال، مسابقات کتابخانی دیجیتال در روستاها و مناطق عشایری استان های مختلف به شکل رایگان ارایه می شود.
وی معتقد است : ایجاد مراکز دیجیتال، موجب آشنایی روستاییان و عشایر با استارتاپ ها، کسب وکارهای نو و شرکت های دانش بنیان شده که در نهایت اشتغالزایی پایدار را به همراه خواهد داشت.
چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر روز گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری افتتاح شد.
این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم به ویژه جامعه شهری، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، اصناف و تجار برپا شده است و هر استان ایده های جدید و خلاقیت ها، توسعه فناوری های نوین و پروژه های دانش بنیان که در روستاها در مسیر توسعه پایدار روستایی انجام شده به نمایش گذاشته است.
همچنین فضایی نمادین و ایل نمادین با مشخصه های روستایی و چادرهای عشایری اقوام و اقلیم های مختلف ایران و نحوه زندگی آنها در نمایشگاه فضا سازی شده است و علاوه براین در بخش بین الملل آن نیز به معرفی فعالیت های روستاهای کشورهای مختلف پرداخته شده است.
این نمایشگاه در ۱۴ سرفصل با رویکرد طرح ها و پروژه های موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسه های مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیرین، خیریه ها و گروههای جهادی، معرفی اجرای زنده بازی های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم، سفره خانه و چایخانه سنتی، از بخش های این نمایشگاه است.
چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی_ کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری های سراسرکشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد آماده بازدید علاقمندان است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد