رضایتمندی ۶۹ درصدی مردم از پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان اداری مطرح کرد:

رضایتمندی ۶۹ درصدی مردم از پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی

یک‌شنبه, اوت 18, 2019 - 11:49 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده، ۶۹ درصد مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی اصلی از وضعیت پاسخگویی اعلام رضایت کردند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، جمشید انصاری در نشست خبری با بیان اینکه امسال پانزدهمین دوره جشنواره رجایی مربوط به عملکرد سال ۹۷ دستگاه‌ها برگزار می‌شود، اظهار داشت: برای این جشنواره دستگاه‌ها از دو منظر شاخص‌های عمومی که مربوط به برنامه ۱۰ گانه اصلاح نظام اداری می‌شود و شاخص‌های اختصاصی که مربوط به وظایف و ماموریت‌های اصلی دستگاه‌ها ناشی از تفاهم انجام شده بین سازمان اداری و استخدامی و دستگاه‌ها می‌شود، مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به ارزیابی حقوق شهروندی در نظام اداری، افزود: ۴۷ درصد از مصوبه حقوق شهروندی را در سال ۹۶ اجرا کردیم که در سال ۹۷ این عدد به ۵۳ درصد رسید.

وی ادامه داد: ۱۸ درصد اهداف در سال ۹۶ در سطح استان‌ها اجرا شد که این عدد در سال ۹۷ به ۵۶ درصد افزایش یافت.

انصاری به شاخص سنجش رضایتمندی مردم از پاسخگویی نظام اداری اشاره کرد و گفت: در سال جاری تمام استان‌های کشور و ۲۳ دستگاه اجرایی اصلی بررسی شدند که ۶۹ درصد مردم از وضعیت پاسخگویی دستگاه‌ها ابراز رضایت کردند.

به گفته وی ۳ دستگاه سازمان ثبت احوال، شرکت‌های گاز استانی و شرکت‌های توزیع برق استانی و ۳ استان قزوین، خراسان جنوبی و سمنان بالاترین میزان رضایت را کسب کردند.

*دستورالعمل صرایط احراز هویت مدیران شرکت‌های دولتی آماده است

معاون رئیس جمهور در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام تهیه دستورالعمل شرایط احراز هویت پست‌های مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی، گفت: در بند ط تبصره ۲ قانون بودجه ۹۸ تکالیف متعددی در رابطه با شرکت‌های دولتی دیده شده است؛ دستورالعمل را آماده کرده‌ایم اما این دستورالعمل بر اساس درجه کنونی شرکت‌ها است.

وی افزود: وزارت اقتصاد باید شرکت‌ها را در سه گروه درجه‌بندی کند از این رو منتظریم آیین‌نامه ارسالی از سوی وزارت اقتصاد به هیات دولت تصویب و ابلاغ شود تا دستورالعمل تهیه شده در سازمان اداری و استخدامی را تکمیل کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.