سیاست بیمه مرکزی کاهش بیمه اتکایی اجباری است

مدیرعامل بیمه مرکزی :

سیاست بیمه مرکزی کاهش بیمه اتکایی اجباری است

مدیرعامل بیمه مرکزی با بیان اینکه گفت: در حال حاضر میزان بیمه اتکایی اجباری ۲۲ درصد است، اما هرچه اعتماد بیشتری به بیمه‌های زندگی جلب شود، این رقم کاهش خواهد یافت. در واقع سیاست ما کاهش بیمه اتکایی اجباری است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، سلیمانی مدیرعامل بیمه مرکزی در دومین همایش بیمه‌های عمر و تامین آتیه با بیان اینکه می‌توان نرخ سود سپرده بیمه‌های زندگی را افزایش داد گفت: معمولا افراد در دوره زیان بیشتر ریسک‌پذیر هستند و به دنبال بیمه عمر نمی‌آیند، از سوی دیگر اثر مثبت یک واحد سود به مراتب کمتر از اثر منفی یک واحد زیان است.
سلیمانی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در زمینه بیمه زندگی این است که نمی‌دانند حق بیمه خودشان در کجا سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: معمولا پس از یک سال به فرد گفته می‌شود، اما اگر به او بگویید علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کدام بخش هستید، چه بسا افراد زیادی هستند که نمی‌خواهند خودشان وارد ریسک‌های بازار سرمایه یا دیگر بازارها شوند، اعتماد می‌کنند و روزی سه میلیارد تومان معامله می‌شود.
وی افزود: ما نیاز داریم که از روش‌های نوین جهانی در سطح بیمه جهانی استفاده کرده و خودمان را به روز کنیم.
مدیرعامل بیمه مرکزی با بیان اینکه ما در بخش صنعت بیمه عقب هستیم، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان پرتفوی بیمه‌ای و در شش ماهه ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی بوده است و با این وضعیت پیش‌بینی ۶۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال محقق خواهد شد، اما هنوز ما در این بخش نسبت به برنامه ششم که باید به هفت درصد ضریب نفوذ برسیم، عقب هستیم و به ۲.۴ رسیده‌ایم.
به گفته سلیمانی، در حال حاضر حدود ۱۴.۴ درصد پرتفوی بیمه‌ای در بیمه زندگی است، اما این رقم در دنیا حدود ۵۸ تا ۶۰ درصد است.
وی با بیان اینکه باید به چالش‌های صنعت بیمه بپردازیم، گفت: نخستین موضوع این است که ما باید در این زمینه شفاف‌سازی کنیم و مردم بدانند پولی که داده‌اند چه می‌شود؟
مدیرعامل بیمه مرکزی تاکید کرد: اگر در بیمه زندگی طوری رفتار کنید که افراد بتوانند هر لحظه سپرده خود را ببینند به شما اعتماد می‌کنند، مردم باید بدانند که پولشان را خوب سرمایه‌گذاری کرده‌اید.
سلیمانی با اشاره به اینکه می‌توان کاری کرد که سود سپرده بیمه زندگی را بالاتر برد، تصریح کرد: مردم پیش خودشان حساب و کتاب می‌کنند که بیمه زندگی ۱۶ درصد سود می‌دهد و اگر در بانک بگذارند، سودشان بیشتر است، اما شاید بتوان این رقم را از ۱۶ درصد بیشتر کرد.
وی با بیان اینکه آموزش در امر بیمه بسیار مهم است، گفت: هم آموزش خود نمایندگی‌های بیمه و هم آموزش مردم باید انجام شود.
مدیرعامل بیمه مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر میزان بیمه اتکایی اجباری ۲۲ درصد است، اما هرچه اعتماد بیشتری به بیمه‌های زندگی جلب شود، این رقم کاهش خواهد یافت. در واقع سیاست ما کاهش بیمه اتکایی اجباری است.
به گفته سلیمانی، در حال حاضر در دنیا بانک‌ها بیشتر از ابزارهای الکترونیکی و ابزارهای دیجیتالی نسبت به بیمه‌ها استفاده می‌کنند، اما در ایران این فاصله زیاد است و صنعت بیمه خیلی ضعیف‌تر است.
وی با بیان اینکه در بیمه‌های زندگی، مالیات بر ارزش افزوده باید معاف باشد، گفت: البته در حال حاضر معاف است اما برخی نمایندگان می‌گویند ممکن است از معافیت‌ها کم شود.
مدیرعامل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه اجبار در بیمه‌های گروهی درمان، عمر و شخص ثالث برای ما هنر نیست، گفت: هنر این است که افراد را تشویق کنیم تا به میل خود وارد شوند.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.