بیانیه دومین همایش بیمه های عمر و تأمین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد

بیانیه دومین همایش بیمه های عمر و تأمین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد

دومین همایش بیمه های عمر و تامین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد در روز24 مهر ماه 1398 با حضور رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، مدیران عامل شرکتهای بیمه ، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ، مدیران و کارشناسان ونمایندگان بیمه برگزار شد .

به گزارش دیوان اقتصاد,دراین همایش یکی از مهمترین نیازهای کشور در شرایط کنونی توسعه بیمه های زندگی به عنوان ابزار موثر در تامین آتیه مردم و تجهیز منابع بلندمدت برای ا قتصاد ملی اعلام شد و توسعه شبکه فروش بیمه های زندگی و نیز سرمایه گذاری منابع حاصل از ذخائر بیمه های زندگی در ایجاد اشتغال برای جوانان موثر دانسته شد و نتیجه گرفته شد که صنعت بیمه کشور ظرفیت ،توان علمی و و فنی لازم را برای توسعه بیش از پیش بیمه های زندگی با تدبیر، برنامه ریزی و مدیریت موثر را در اختیاردارد. نتایج مباحث و توصیه‌های مهم در این همایش به شرح زیر مورد تاکید قرار گرفت:
1. رسیدن به اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی با همت جمعی شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران میسر و ممکن است .با توجه به مدت محدود باقی مانده تا پایان برنامه ششم توسعه، پیشنهاد مینماید کارگروه ویژه برای توسعه بیمه های زندگی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سندیکای بیمه گران و شرکت های بیمه تشکیل شود تا برنامه اجرایی لازم در این مورد را تهیه و جهت اجرا ابلاغ نماید.
2. رشد و توسعه بیمه های زندگی در گرو ارتقای سطح اعتماد عمومی به کل صنعت بیمه است و ضرورت دارد در کنارنظارت کامل و دقیق بیمه مرکزی بر عملیات بیمه ای و سرمایه گذاری شرکتهای بیمه سازوکارهای تدوین و اجرا شود که در عمل برای آحاد جامعه ، بیمه گذاران و بیمه شدگان این رشته اطمینان بخش باشد.
3. به منظور حفظ حقوق بیمه گذاران بیمه های زندگی ضروری است بیمه مرکزی برای سرمایه گذاری بلند مدت ذخایر ریاضی بیمه های زندگی به لحاظ اصول احتیاطی به ویژه با توجه به افزایش تعدادشرکتهای بیمه تخصصی آیین نامه سرمایه گذاری جداگانه ای تدوین و تصویب نماید.
4. پیشنهاد می نماید آئین نامه بیمه های زندگی و مستمری (شماره 68) مصوب شورای عالی بیمه بررسی و دستورالعمل های اجرائی لازم برای آن تدوین و برای اجرای هماهنگ به شرکت های بیمه ابلاغ گردد به عنوان مثال می توان از نحوه محاسبه و اعمال مشارکت در منافع ، افزایش کارمزد وصول حق بیمه ، نحوه تأمین حق بیمه های معوق ازمحل ذخایر ریاضی نام برد که ساز و کار اجرای آن مبهم ونیازمند یک دستورالعمل کاربردی است .
5. ویژگی های متفاوت بیمه های زندگی ضرورت تدوین و تصویب استاندارد حسابداری خاص برای این رشته از بیمه را ایجاب مینماید، بنابراین پیشنهاد می شود در جهت آماده سازی برای اجرای IFRSکه از سال های آتی شرکت های بیمه موظف به رعایت آن می باشند، تهیه و تصویب استاندارد حسابداری بیمه های زندگی در دستور کار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان حسابرسی قرار گیرد.
6. پیش بینی ضوابط ترجیحی و تشویقی لازم برای تاسیس شرکتهای بیمه مستقیم تخصصی و اتکایی تخصصی در بخش بیمه های زندگی می تواند به رشد و توسعه بیمه های زندگی کمک موثری نماید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.