ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیونی برای کارآفرینان

رئیس کمیته امداد در سفر به استان زنجان خبر داد:

ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیونی برای کارآفرینان

جمعه, نوامبر 8, 2019 - 13:09 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کمیته امداد از ارائه تسهیلات ویژه به کارآفرینان و مجریان طرح‌های اشتغال خبر داد و گفت: کارآفرینانی که ۱۰ نفر از مددجویان کمیته امداد را به کار گیرند، از تسهیلات اشتغال ۵۰۰ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد که به استان زنجان سفر کرده است در دیدار با ‌علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان به ولایت‌مداری و کرامت مردم زنجان در یاری‌رسانی به محرومان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۵۰۰ شغل توسط کمیته امداد در استان زنجان ایجاد شد و امسال، ایجاد ۴۵۰۰ شغل در دستور کار قرار گرفته است.
وی رقم هزینه شده در سال گذشته برای ایجاد اشتغال در زنجان را ۴۱ میلیارد تومان برشمرد و گفت: امسال برای این کار ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. برای کارآفرین دارای شرایط نیز، تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان مشروط به اشتغال ۱۰ نفر از مددجویان در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد سال گذشته موفق به ایجاد ۱۴۸ هزار شغل شده است، تاکید کرد: برنامه امسال کمیته امداد ایجاد ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان است.
بختیاری با اشاره نقش مهم مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان، افزود: مراکز نیکوکاری بازوهای کمکی کمیته امداد در فعالیت‌های اجتماعی هستند و تا پایان سال مراکز نیکوکاری استان زنجان به ۱۱۰ مرکز نیکوکاری افزایش می‌یابد.
رئیس کمیته امداد ادامه داد: مراکز نیکوکاری مسجدمحور هستند تا هم از ظرفیت‌های مساجد در جذب بیشتر نیکوکاران استفاده شود و از طرف دیگر این اقدام برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مسجد است.
وی طرح «دوباره زندگی» را از دیگر برنامه‌های این نهاد دانست و گفت: از محل اجرای این طرح ۱۶۰ زوج دوباره به زندگی مشترک بازگشتند و این کار در راستای استحکام پیوند خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این دیدار، کمیته امداد را یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل برای ایجاد عدالت در جامعه و تحقق آرمان‌های انقلاب در رسیدگی به محرومان و فقرزدایی خواند و افزود: این هوشمندی امام (ره) در ایجاد نهادهایی برای پاسداری از انقلاب و کمک به مستضعفان به عنوان صاحبان آن است.
خاتمی عنوان کرد: کمیته امداد رضایت خوبی در بین مردم داشته و توانسته است در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، یاری‌گر مظلومان باشد.
وی یادآور شد: کمک به فعالیت موسسات خیریه جزو کارهای با ارزش کمیته امداد است و توانسته بازوی کمکی برای بهبود اوضاع جامعه باشد.

افتتاح هشت مرکز نیکوکاری در استان زنجان
در ادامه سفر رئیس کمیته امداد به استان زنجان، هشت مرکز نیکوکاری در این استان افتتاح شد.
رئیس کمیته امداد در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) در مسجد عباسقلی خان زنجان گفت: یکی از امیدهای ما مربوط به مراکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه است.
سید مرتضی بختیاری افزود: انتظار می‌رود در این مرکز نیکوکاری از داده‌ها و معارف اسلامی استفاده و رفع احتیاجات نیازمندان انجام شود.
وی اظهار کرد: اولین محور مراکز نیکوکاری، مسجد است و با کمک مردم در هر محله‌ای که راه‌اندازی می‌شود، ساکنان محله نیازمندان واقعی را بهتر از دیگران می‌شناسند و مردم با عزت نفس و حفظ کرامت انسانی مایحتاج نیازمندان را فراهم می‌کنند.
بختیاری با بیان اینکه موضوع مددکاری مقوله‌ای بسیار مهم است، افزود: صرف پرداخت مستمری به مددجویی کفایت نمی‌کند و در این زمینه نیازمند مددکاری هستیم.
رئیس کمیته امداد گفت: از ظرفیت طلاب و حوزه‌های علمیه در امر مددکاری استفاده می‌کنیم و بر این اساس به سازماندهی قوی در برون‌سپاری مددکاری می‌رسیم.
رئیس کمیته امداد علت موفقیت فعالیت‌های مراکز نیکوکاری را وجود افراد تحصیل کرده، چهره‌های حوزی، عقیده دینی و عشق و علاقه آنها برشمرد.
بختیاری خاطرنشان کرد: یقین دارم این مراکز در استان زنجان نیز موفق عمل می‌کنند و بنا داریم در آینده مددکاری خانواده‌هایی که سرپرست خانواده بانوان هستند توسط خانم‌ها انجام شود و برای آنان یک دوره آموزشی تخصصی برگزار می‌شود تا کمک کار کمیته امداد شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.