مروری بر سامانه‌های خدماتی بانک پاسارگاد

اختصاصی:

مروری بر سامانه‌های خدماتی بانک پاسارگاد

با رشد سریع تکنولوژی و استفاده همگانی از ابزارهای ارتباط جمعی چون تلفن همراه و کامپیوتر در دهه‌های اخیر، تمایل بر به کار بردن این ابزارها برای استفاده از خدمات بانکی بین مشتریان رو به افزایش نهاده است. بر همین اساس نیز بانک‌ها تاکنون تلاش‌های زیادی برای خدمات‌دهی بهینه به مشتریان خود با استفاده از این ابزارهای نوظهور و پرطرفدار کرده‌اند.

 از طرف دیگر، امروزه مشتریان بانک‌ها نیز از اینکه مانند روزگار نه چندان دور مجبور نیستند صف‌های عریض و طویل داخل شعب را تحمل کنند راضی هستند. این سهولت دریافت خدمات نیز خود مشوقی برای بانک‌ها شده است که خدمات خود را به صورت نوین و به روز ارائه کنند.

در این گزارش سعی می کنیم در مورد چند خدمت بانک پاسارگاد و نحوه استفاده از آنها توضیحاتی را به مشتریان و علاقمندان ارائه کنیم.

**با کیپاد در امنیت پرداخت کنید
کیپاد(کیف پول همراه پاسارگاد) خدمتی از بانک پاسارگاد با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد است که با هدف ایجاد تحول در عرصه پرداخت‌های خرد روزمره به صورت آنلاین و امن در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

کیپاد با دارا بودن قابلیت‌های بسیار، دریافت خدمات مالی را برای مشتریان ساده و سریع کرده است. از جمله پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی و طرح ترافیک، پرداخت قبوض، خرید شارژ و بسته اینترنت، انتقال پول به دیگر کاربران، کارت شهروندی، اسکن کد و نیکوکاری

در بخش پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی با کیپاد، شما می‌توانید بدون معطل شدن در صف طولانی پرداخت عوارض بزرگراهی، تنها با ثبت خودروی خود این اپایکیشن، بدون اتلاف وقت عوارض خود را پرداخت کنید. همچنین در صورتیکه گوشی همراه شما در دسترس نبود، می توانيد با مراجعه به سایت نسبت به استعلام و پرداخت بدهی عوارض آزادراهی خود اقدام کنید‌

همچنین در قسمت پرداخت پرداخت عوارض طرح ترافیک می‌توانید به راحتی با مراجعه به قسمت عوارض طرح ترافیک، پلاک خودروی خود را ثبت کرده و نسبت به استعلام و پرداخت بدهی خود اقدام کنید.

 اگر شما قصد پرداخت قبوض خود را دارید، تنها کافی است با انتخاب گزینه پرداخت قبض، بر روی اسکن بارکد کلیک کرده و بارکد قبض مورد نظر خود را در مقابل آن قرار دهید و یا با وارد کردن شناسه قبض و پرداخت، از طریق کسر از موجودی کیف پول، بدهی خود را پرداخت کنید.

خرید بسته اینترنتی و شارژ مستقیم نیز یکی دیگر از خدماتکیف پول کیپاد است که طی آن شما می‌توانید بسته اینترنتی مورد نیاز خود در تمامی اپراتورهای تلفن همراه خریداری کرده و همچنین تنها با وارد کردن شماره همراه مورد نظر برای خرید شارژ اقدام کنید.

در بخش کارت شهروندی در کیپاد مشتریان می‌توانند بدون مراجعه به کیوسک‌‌های شارژ کارت‌‌های بلیط خود را شارژ کنند. کارت شهروندی فعلا در شهر مشهد فعال بوده و به زودی در شهرهای قزوین و کرمان نیز فعال خواهد شد. البته شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد امکان ارائه این خدمت به شهروندان دیگر شهرهای کشور را نیز دارد.

انتقال اعتبار به دیگر کاربران نیز خدمتی است که در کیپاد به مشتریان ارائه می‌شود. به این صورت که اعتبار مورد نظر به کاربر دیگر کیپاد به سادگی و بدون انتقال به درگاه پرداخت و تنها با انتخاب فرد مورد نظر از فهرست تماس‌ها و یا وارد کردن شماره تماس فرد مورد نظر، منتقل می‌شود.

همچنین شما به عنوان کاربر کیپاد می‌توانید با مراجعه به قسمت انتقال حساب، مبلغ اعتبار کیف پول خود را از طریق کد شبا (ثبت شده در قسمت پروفایل)، به حساب بانکی خود انتقال دهید. از دیگر خدماتی که شما به عنوان کاربر کیپاد می‌توانید دریافت کنید می‌توان به اسکن "کیوآرکد"اشاره کرد. پرداخت از طریق کد، یکی دیگر از خدمات کیف پول همراه پاسارگاد است که با هدف حذف پول نقد در پرداخت‌های خرد روزمره، امکان خرید از فروشگاه‌‏های تحت پوشش و یا پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی را فراهم کرده است.

علاوه بر این، اپلیکیشن کیپاد امکان ارتباط با “هلال‌­احمر”، “جمعیت امام علی” و “ موسسه پیام امید” فراهم کرده است که شما می‌توانید نذورات و وجوه خود در هر لحظه برای کمک به نیازمندان بپردازید.

گفتنی است، در بخش اشتراک و پخش آنلاین فیلم و سریال آیو که در کیپاد موجود است، این امکان را دارید تنها با یک کلیک، برنامه‌‌های اولین تلویزیون اینترنتی ایران (آیو) را مشاهده کنید.

 دانلودکیپاد

 

 

**دُنگ‌ات را با ویپاد پرداخت کن

به گزارش دیوان اقتصاد، بانک‌ پاسارگاد در سال96 اقدام به طراحی و توسعه محصولی جدید در حوزه بانکداری اجتماعی با عنوان "ویپاد" کرد. این اپلیکیشن در واقع نوعی شبکه اجتماعی بود که مبنای انتقال وجه از شماره‌ تلفن‌ همراه هر فرد به شماره‌ تلفن‌ همراه اعضای موجود در لیست تماس گوشی آن فرد است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های این برنامه همچون پرداخت وجه بدون نیاز به مشخصات بانکی، امکان تقسیم دُنگ بین دوستان، سرمایه‌گذاری جمعی، ایجاد گروه‌های خیریه، ارسال درخواست وجه گروهی، امکان انتقال و درخواست وجه به تمام مخاطبان تلفن‌ همراه که عضو شبکه اجتماعی مالی ویپاد هستند، انتقال وجه بین کارت‌های بانکی، امکان تعریف اثر انگشت و رمز عبور و گزارش‌گیری از همه درخواست‌ها و واریزهای انجام شده شخصی یا گروهی است.

دانلود ویپاد

 

 

**همراه بانک پاسارگاد

شما مشتریان بانک پاسارگاد تنها با در دست داشتن یک گوشی تلفن همراه می توانید در تمام ساعات شبانه‌روز از خدمات سامانه همراه بانک پاسارگاد بهره‌مند شوید.

برای ورود به سامانه همراه بانک پاسارگاد تنها لازم است نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. برای دریافت رمز و فعال‌سازی همراه بانک، نیز می‌توانید به سامانه بانکداری مجازی و یا نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد مراجعه کنید. پس از دریافت رمز عبور از شعبه، نرم‌افزار همراه بانک را دانلود، نصب و اجرا کنید. سپس نام کاربری و رمز عبور مندرج در فرم رمز را برای ورود به سامانه در محل‌های مشخص شده وارد کنید. لازم به ذکر است که درصورت فراموشی رمز همراه بانک، صرفاً از طریق شعب بانک رمز جدید را دریافت کنید.

در این نرم‌افزار شما خدماتی چون، مشاهده فهرست و جزئیات سپرده ها ( موجودی، شماره شبا)، مشاهده صورت حساب سپرده ها به همراه نمودار گردش سپرده، امکان یادداشت‌گذاری بر روی گردش سپرده، انتقال وجه داخلی و بین بانکی (پایا و ساتنا)، انتقال وجه مستمر (دوره ای) داخل بانکی و بین بانکی و همچنین پرداخت قبض با سپرده را دریافت کنید.

همچنین در بخش خدمات کارت نیز شما امکان مشاهده موجودی کارت (تمام کارت های بانک پاسارگاد )، انتقال وجه کارت به کارت (کارت‌های عضو شبکه شتاب)، پرداخت قبض (با امکان اسکن بارکد قبض برای گوشی های اندروید و آی او اس)، خرید شارژ تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول، رایتل و تالیا)، مسدود کردن کارت (کارت‌های بانک پاسارگاد)، دریافت سه گردش آخر کارت خواهید داشت.

علاوه بر این در بخش خدمات تسهیلات، خدمت مشاهده فهرست تسهیلات و جزئیات آنها، پرداخت قسط، پیگیری، جستجو و مشاهده گزارش وضعیت تمام تراکنشهای انجام شده از طریق گوشی تلفن همراه شامل : انتقال وجه(سپرده)، پرداخت قبض، خرید شارژ ایرانسل، خرید شارژ همراه اول، خرید شارژ رایتل، خرید شارژ تالیا و انتقال وجه به مشتریان این بانک داده می‌شود.

سامانه همراه بانک پاسارگاد 

 

 

**کارت مشترک من کارت و بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با همکاری شهرداری مشهد، کارت مشترک من‏ کارت و بانک پاسارگاد را طراحی و در اختیار شهروندان این شهر قرار داده است.
دارندگان این کارت ضمن بهره‏‌مندی از تمام خدمات رایج بانکی مبتنی بر کارت‏های هوشمند می ‌توانند، برای پرداخت هزینه سفرهای درون‏ شهری در سامانه اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد مقدس و نیز مبادلات خرد روزمره خود از آن استفاده کنند. هم‏ اکنون نیز امکان پرداخت به وسیله من‌کارت در تعدادی از واحدهای تجاری و خدماتی شهر مشهد به وجود آمده و در آینده‏ ای نزدیک، تمامی واحدهای تجاری این شهر که مبادلات پولی در حوزه پرداخت خرد دارند به شبکه پذیرندگان من‌کارت و کارت مشترک خواهند پیوست. براساس این گزارش، این طرح همچنین از مزایایی برخوردار است که با یکپارچه کردن این دوکارت (در قالب کارت مشترک من‏ کارت و بانک پاسارگاد) ایجاد می‏ شود. از جمله، استفاده از یک کارت به جای چندین کارت، امکان گسترش روش های شارژ، امکان گسترش در سایر پرداخت‌های خرد، امکان استفاده از خدمات مشترک بانک و شهرداری در کارت

لازم به ذکر است که امکان شارژ «کارت مشترک من‏ کارت و بانک پاسارگاد» و استفاده از آن برای پرداخت‏های خرد روزمره (نظیر پرداخت هزینه حمل‏ ونقل عمومی و ...) کاملا مشابه من‌کارت‌های صادر شده توسط شهرداری بوده و تمامی مراکز پشتیبانی و پذیرش من‌کارت در سطح شهر، به ارائه خدمات پشتیبانی این کارت نیز می‏ پردازند. شهروندان مشهد مقدس با افتتاح حساب در شعب منتخب بانک پاسارگاد در این شهر می‌توانند نسبت به درخواست و دریافت  کارت مشترک من‏ کارت و بانک پاسارگاد اقدام کنند.

 

 

**چطور رمز یک بار مصرف را فعال کنیم؟

به گزارش دیوان اقتصاد، باتوجه به دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر استفاده مشتریان بانکها از رمز دوم یکبارمصرف برای تراکنش‌های خود، مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند با مراجعه به بانکداری مجازی و یا موبایل بانک خود، نسبت به فعال کردن رمز دوم کارت به صورت پویا، از طریق مسیرهای زیر اقدام کنند:

در بخش بانکداری مجازی --> کارت --> کارت های من --> در ستون عملیات انتخاب گزینه ... --> انتخاب "مدیریت نوع رمز دوم" و تایید رمز دوم یکبار مصرف به عنوان نوع رمز دوم کارت برای کارت مورد نظر

https://www.bpi.ir/uploads/staticpage/opt-pic-1-1-1-d02b9dc8bc.jpg

در قسمت موبایل بانک (همراه بانک) --> قسمت کارت --> رمزپویا --> انتخاب "آیکون فعال سازی

 

https://www.bpi.ir/uploads/staticpage/otp-pic-2-8a38bff625.jpg

 

و یا از مسیر موبایل بانک (همراه بانک) --> قسمت سایر --> عملیات کارت --> گزینه فعال/غیرفعال سازی رمز یکبار مصرف کارت --> فعال کردن گزینه رمز

 

 

otp-pic-3-278176d94b.jpg

 

پس از فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق یکی از مسیرهای ذکر شده، می‌توانید در زمان خرید کالا و خدمات بر روی درگاه های پرداخت، با مراجعه به موبایل بانک(همراه بانک) از طریق منوی کارت موبایل بانک(همراه بانک) --> رمزپویا --> انتخاب گزینه "دریافت رمز پویا" نسبت به دریافت رمز پویا اقدام کنید.

https://www.bpi.ir/uploads/staticpage/otp-pic-4-99879d3e78.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.