حضور پررنگ بازارسرمایه ایران در سمینار بین المللی همکاری فنی

حضور پررنگ بازارسرمایه ایران در سمینار بین المللی همکاری فنی

یکی از مهم ترین اتفاقات بین المللی بازار سرمایه در سال جاری، شرکت در سمینار همکاری فنی بود که نهاد ناظر بازار سرمایه، پول و بیمه آلمان(بافین) با میزبانی از چند کشور خاص از جمله ایران، در آلمان برگزار کرد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان بورس در امور بین الملل، در خصوص ارتباط نهادناظر بازار سرمایه ایران و آلمان به سنا، گفت:بافین (نهاد ناظر بازار سرمایه، پول و بیمه آلمان) از سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست کرد که با توجه به ارتباطات خوب این دو نهاد با یکدیگر، هدایت تیم بازار مالی ایران در این سمینار بر عهده سازمان بورس قرار بگیرد.
وی در این خصوص اظهار داشت: سازمان بورس این مسئولیت را پذیرفت و حضور بسیار پررنگی در این سمینار داشت ، به طوری که با همکاری نمایندگان بازار سرمایه و بیمه مرکزی، توانست در کنفرانس همکاری فنی، بسیار درخشان ظاهر شود.
بیژنی در ادامه با اشاره به اشتراک تجربیات نهادهای ناظر شرکت کننده در این کنفرانس بیان داشت: سیاست روابط بین المللی سازمان بورس بر این است که تعدادی از بازارهای سرمایه هدف را انتخاب کرده و رابطه تأثیرگذار، عمیق و بلند مدتی را با نهادهای ناظر این بازارها برقرار کند.
جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل ادامه داد: در این خصوص با توجه به این که سرمایه گذاران آلمانی بازار سرمایه ایران را به خوبی تشخیص داده، شناخته و سرمایه گذاری های قابل توجهی هم در این بازار داشته اند، نهاد ناظر بازار آلمان(بافین) به عنوان یکی از کشورهای هدف برای ارتباطات قوی تر انتخاب شده است .
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: با افزایش ارتباط با نهاد بافین می توانیم سرمایه گذاری و فعالیت سرمایه گذاران آلمانی را در بازار سرمایه ایران تقویت کرده و از طرف دیگر، ارتباطات دو جانبه را افزایش دهیم. در عین حال، حضور بافین در دوره آموزشی بازارهای سرمایه اسلامی که توسط سازمان بورس هرساله برگزار می شود در راستای همکاری های دوجانبه بین نهادهای ناظر است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.