کاهش ۲۰۸ واحدی شاخص بورس

کاهش ۲۰۸ واحدی شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۲۰۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۶ هزار و ۸۸۵ واحد رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد,بازار سرمایه امروز در نخستین دقایق معاملات با رشد بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحدی آغاز به کار کرد، اما با نزدیک شدن به نیمه دوم معاملات، بازار تغییر مسیر داد و با افت شاخص بورس همراه شد.
براساس معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۳۴ واحد کاهش به ۸۸ هزار و ۲۱۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۵۶ واحد افت به ۵۸ هزار و ۹۸۷ واحد رسیدند.
شاخص آزاد شناور نیز یک هزار و ۱۳ واحد کاهش به رقم ۳۵۷ هزار و ۲۶ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۱۳ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۳۰۸ واحد افزایش داشت.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، شتران (پالایش نفت تهران) با ۲۴۰ واحد، شپنا (پالایش نفت اصفهان) با ۱۸۰ واحد، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با ۱۵۰ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۰۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۵۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۵۲ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۰۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، بانک اقتصاد نوین، ایران خودرو، س. صنایع شیمیایی ایران و بانک پارسیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۰۰ میلیون و ۵۷۳ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.