دریافت پیامکی رمز دوم پویا در بانک ملت عملیاتی و دکمه درخواست رمز پویا به تمامی صفحات پرداخت اینترنتی و نرم افزارهای پرداخت افزوده شد.
دریافت پیامکی رمز دوم پویا در بانک ملت عملیاتی شد
دریافت پیامکی رمز دوم پویا در بانک ملت عملیاتی شد
به گزارش دیوان اقتصاد،حسین محمودی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به اجرای رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت گفت: بانک ملت به سامانه هریم (هدایت رمز یکبار مصرف) متصل و عملیاتی شد و دکمه درخواست رمز دوم پویا به تمامی صفحات پرداخت اینترنتی و نرم افزارهای پرداخت شرکتهای پرداخت الکترونیک افزوده شد که مشتریان بانک ملت که رمز یکبار مصرف را فعال کرده باشند، میتوانند رمز دوم پویا را به صورت پیامکی دریافت کنند و سایر مشتریان که رمز پویا فعال نکردهاند، تا پایان ماه جاری و عدم اجرای اجباری، رمز دوم ایستا برایشان فعال خواهد بود و میتوانند با رمز خود تراکنشهای اینترنتی انجام دهند.
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت در خصوص وضعیت فعالسازی رمز پویا گفت: حدود یک میلیون مشتری تا به امروز رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن و پیامک فعال کردهاند که نیاز است تا سایر مشتریان هر چه سریعتر نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق مراجعه به ابزارهای پرداخت از جمله خودپرداز و کیوسک غیر نقد به صورت رایگان اقدام کنند و نیازی به حضور در شعب نیست.
محمودی با بیان این که در بانک ملت ۱۰ میلیون مشتری رمز دوم فعال دارند، گفت: بر اساس آمار تا هفتم دی ماه بیش از یک میلیون مشتری تا به امروز رمز دوم یکبار مصرف خود را فعال کردهاند که از این میان حدود ۵۴۷ هزار مشتری رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن رمزنگار ملت فعال کردهاند و بیش از ۷۹۸ هزار مشتری برای دریافت رمز دوم پویا نسبت به فعالسازی سامانه پیامکی رمزنگار اقدام کردهاند؛ در واقع سهم اپلیکیشن حدود ۳۰ درصد و پیامک سهمی ۷۰ درصدی دارد اما معتقدیم با اجرا شدن طرح به مرور مردم به سمت اپلیکیشن حرکت خواهند کرد و میزان فعالسازی افزایش پیدا میکند.
وی تاکید کرد: در بانک ملت حدود ۴ میلیون مشتری یکتا در ماه از رمز دوم استفاده میکنند که نیمی از این جامعه رمز پویا دریافت کرده و برای سایر مشتریان که اپلیکیشن یا پیامک را علی رغم تبلیغات و اطلاع رسانی فعال نکردهاند، رمز پویای پیامکی هریم فعال میشود و میتوانند به راحتی از طریق پیامک رمز دوم دریافت کنند و عملیاتهای خرید و پرداخت اینترنتی خود را انجام دهند.
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت افزود: بانک ملت در بخش صادر کنندگی اولین بانک بوده که به سامانه هریم متصل شد و در بخش پذیرندگی نیز بانک ملت به سامانه هدایت رمز یکبار مصرف متصل شده است و زیرساختهای لازم برای اجری طرح به صورت کامل ایجاد شده است.
وی در خصوص مشتریانی که شماره تلفن صحیح به بانک اعلام نکردهاند اظهار داشت: در بانک ملت جامعه بسیار کوچکی وجود دارد که شماره تلفن همراه آنهان ممکن است در بانک ملت به درستی تعریف نشده باشد که این دسته از مشتریان لازم است تا به شعب بانک ملت مراجعه و نسبت به اصلاح شماره تلفن همراه خود اقدام کنند تا رمز پویا آنها فعال شود؛ در بانک ملت تعداد مشتریان دارای این مشکل بسیار محدود است چرا که در دو سال اخیر فرآیندی برای احراز صحت شماره تلفن همراه در هنگام صدور کارت با ارسال یک کد به مشتری ایجاد شد و همین موضوع باعث شده تا سطح پایایی و صحت شماره تلفن همراه در بانک ملت عدد بسیار بالایی باشد و برای بخش گسترده مشتریان رمز دوم پیامکی هریم قابل فعالسازی به صورت خودکار باشد.
استفاده از رمز پویا پیامکی در سیستم عامل iOS
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت با اشاره به مشکلات در سیستم عامل iOS گفت: در بانک ملت و اداره فناوری و فنی در حال تلاش هستیم تا بتوانیم اپلیکیشن مناسبی برای سیستم عامل iOS آماده کنیم تا از وضعیت فعلی در این سیستم عامل عبور کنیم و راهکار مناسبی را در اختیار مشتریان بانک ملت قرار دهیم؛ توصیه میکنیم دارندگان iOS از رمز دوم پویا پیامکی و رمز دوم یکبار مصرف از طریق دکمه هریم استفاده کنند.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد