اميدوار يم نرخ ديه مطابق تورم تعيين نشود

رييس كل بيمه مركزی:

اميدوار يم نرخ ديه مطابق تورم تعيين نشود

رییس کل بیمه مرکزی گفت: هر سال نرخ دیه تحت تاثیر تورم بازنگری می‌شود و بر این اساس نیز نرخ بیمه شخص ثالث افزایش میابد امیدوارم در سال ۹۹ همانند سال گذشته این نرخ کمتر از تورم محاسبه شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، سلیمانی در رابطه با معافیت مالیات بر ارزش افزوده بیمه ها افزود:مالیات بر ارزش افزوده در دوبخش درمان و زندگی هر دو معاف شده و پیشنهاد دولت معافیت در تمام زمینه ها بوده است ولی این دو بخش تصویب شده است و تاکنون معافیت در بخش ثالث صورت نگرفته است.
وی در مورد اثر تحريم بر صنعت بيمه تصريح كرد:در بخش تحریم اولین گروه هایی که حاضر به همکاری با ما نبودند شرکتهای بزرگ اتکایی بیمه در دنیا بودند ولی ما مکانیزمی ایجاد کردیم و با تشکیل کنسرسیوم در سال ۹۷ و ۹۸ بخشی از این اتکایی بر عهده گرفته شده است و اتکایی توسط شرکتهای بیمه ایی مدیریت میشود و تحت پوشش قرار گرفته است.
سلیمانی در خصوص عدم انتشار حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صنعت بیمه، تصریح کرد: با توجه به دولتی و خصوصی بودن شرکتهای بیمه، در شرکتهای دولتی حقوق و مزایا تعیین شده و در چارچوب پرداخت می شود؛ اما حقوق و مزایای مدیران عامل در شرکتهای بیمه خصوصی، مرتبط با رابطه سهامدار و مدیران است که بر اساس توافق مبالغی را در رابطه با حقوق و مزایای سالانه، تعیین می شود؛ پس بیمه مرکزی دخالتی در حقوق و مزایای مدیران بیمه های خصوصی ندارد.
وی افزود: بیمه مرکزی دخالتی در تعیین حقوق مدیران بیمه های خصوصی ندارد؛ اما برای اینکه افشا نمی شود؛ با بورس هماهنگی های لازم صورت گرفته و البته دستوری هم وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند؛ پس هیچ اجباری در این رابطه وجود ندارد و بیمه مرکزی نمی تواند اجباری در این موضوع داشته باشد.
سلیمانی با بیان اینکه در سیل رخ داده در اوایل سال ٩٨، در مناطق گسترده ای از کشور دچار خسارت شدیم؛ اما وضعیت بیمه واحدهای مسکونی نیز مطلوب بود؛ گفت: در چابهار متاسفانه سطح پوشش بیمه ای بالا نبود و در اوایل سال ٩٨ نزدیک ٢٠٠ میلیارد تومان پرداختی خسارت داشتیم؛ اما در چابهار تعداد واحدهای تحت پوشش بیمه محدود بود؛ ضمن اینکه ١٣٠٠ روستا تحت محاصره سیل قرار داشت و ٢٥ درصد واحدهای مسکونی خسارت دید پس ١.٦ میلیارد تومان خسارت برآورد می شود.
وی افزود: دلیلی ندارد که کارگزاران بیمه کارمزد بالایی دریافت کنند؛ البته ما در مورد برخی کارمزدها نگرانیم تالی فاسد نشوند؛ این در حالی است که شرکتهای بیمه باید مبلغ کمتری از بیمه گذاران دریافت کنند نه اینکه کارمزد هم بدهند.
وی با بیان اینکه آمار سه ماهه بیمه مرکزی از این پس مرتب اعلام می شود، گفت: مغایرتهایی هم که در این رابطه وجود داشت، حتما برطرف خواهد شد یا به حداقل می رسد.
رییس کل بیمه مرکزی از رسانه ها درخواست کرد تا مساله فیش های حقوقی مدیران صنعت بیمه را که منجر به عزل وی شود، منتشر نکنند؛ چراکه این پرداختی ها مبنای قانونی دارد.
وی افزود: شخصا از وزیر اقتصاد در خصوص عزل یکی از مدیران صنعت بیمه سوال کردم و ایشان فرمودند که دلیل عزل آن مدیر، فیش حقوقی و میزان حقوق نبوده است؛ اما رسانه ها کمک کنند که همه چیز در مسیر قانونی باشد.
سلیمانی گفت: اگر در شرکت بیمه ای به این نتیجه برسیم که مدیران عامل یا هیات مدیره اقدامی انجام می دهند که به ضرر صنعت بیمه، شرکت و یا سهامداران است، حتما مستقیما وارد عمل شده و آنها را عزل می کنیم.
سلیمانی افزود: واحدهایی که بیمه آتش سوزی با پوشش آشوب و بلوا داشته اند و در اغتشاش اخیر خسارت دیده اند، شناسایی شده اند و در مرحله ارزیابی خسارت قرار دارند.
تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به واحدهای آسیب دیده در اغتشاشات از سوی صنعت بیمه پرداخت شده است.
وي ادامه داد:کنسرسیوم هایی برای جلوگیری از نرخ شکنی تشکیل شده تا نرخ های پایه را محاسبه کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.