بازدهی بازار بورس از ارز و سکه پیشی گرفت

بازدهی بازار بورس از ارز و سکه پیشی گرفت

بازار سرمایه با افزایش ۳ درصدی بیشترین بازدهی را نسبت به بازارهای ارز (دلار) و سکه در هفته سوم بهمن ماه از آنِ خود کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۱۵۷ درصد رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالی است که در این مدت بازار ارز (دلار) با رشد ۶ درصدی و بازار سکه با افزایش ۹.۱۴ درصدی مواجه بوده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: همچنین در هفته‌ای که گذشت بازار سرمایه افزایش ۳درصدی و بازار ارز (دلار) و بازار سکه به ترتیب رشد ۲.۱۲ و ۲.۲۲ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.
همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در این مدت نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۲۹۰۲۰ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۷۰۶۵۷ میلیارد ریال در بیش از ۳ میلیون و ۱۴۷ هزار دفعه طی ۴ روز معاملاتی مورد معامله قرار گرفت.
این در شرایطی است که در هفته گذشته صنایع حمل و نقل با ۱۴.۱ درصد، محصولات چوبی با ۱۲.۳ درصد، استخراج سایر معادن با ۱۱ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۰.۴ درصد و ساخت محصولات فلزی با ۸.۵ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌های استخراج زغال سنگ با ۶.۴ درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جانبی به جز اکتشاف با ۵.۶ درصد، خودرو و ساخت قطعات با ۵.۴ درصد، مخابرات با ۴.۸ درصد و بیمه و صندوق‌های بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۴.۱ درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود به جای گذاشته‌اند.
همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۹۴۰۹میلیون سهمی، خودرو و ساخت قطعات با ۴۰۵۹میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۷۷۵میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۲۸۷میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۱۲۱۶ میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۱۱۳۴میلیون سهم، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۱۰۶۰میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۸۱۵میلیون سهم، استخراج کانه‌های فلزی با ۶۳۵میلیون سهم و سیمان، گچ و آهک با ۶۲۹میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.