الکترونیکی شدن خدمات اداری، منافذ بروز فساد را مسدود می‌کند

الکترونیکی شدن خدمات اداری، منافذ بروز فساد را مسدود می‌کند

چهارشنبه, فوریه 26, 2020 - 12:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروزالکترونیکی سازی خدمات اداری منافذ بروز فساد را از بین می‌برد و قطع ارتباط حضوری از اولویت های مهم در این وزارتخانه به حساب می آید.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از روابط عمومی وزارتخانه یاد شده، «محمد شریعتمداری» در نخستین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قطع ارتباط حضوری بین ادارات یکی از اولویت های مهم برای شورای راهبری فناوری اطلاعات است.
وی افزود: حوزه تامین اجتماعی گستره وسیعی از اقشار مردم را در برمی‌گیرد که در این مورد لازم است بسیاری از روابط اداری به شیوه الکترونیکی تعریف شود.
وزیرکاردرباره الکترونیکی سازی خدمات اضافه کرد: فساد در دو سطح کلان و خرد صورت می‌گیرد که در سطح خرد بروز این مساله می‌تواند اقشار مختلف مردم را درگیرکند.
به گفته شریعتمداری، ارتباط بین وزارت تعاون و دیگر سازمان‌ها در تبادل داده‌ها مساله مهم دیگری است که باید توسط این شورا پیگیری شود.
«عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه در نشست مزبور بر ضرورت توجه به لایه های کلان در پیشبرد اهداف فناوری اطلاعاتی این وزارتخانه تاکید کرد.
وی افزود: یکسری سامانه وجود دارد که در عمل تاریخ گذشته به حساب می آیند؛ واقعیت اینکه برخی از این سامانه‌ها یا باید به روز رسانی شود، یا لازم است از اساس سامانه ای جدید را تعریف کرد.
همچنین «نصرالله جهانگرد» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون اقدام هایی در حوزه فناوری اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و به دلیل گستردگی فعالیت‌ها و جامعه مخاطب بسیار بالا می‌تواند پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی باشد.
جهانگرد تاکید کرد: تشکیل کمیته تبادل داده بین دستگاهی و سازمان‌های تابعه می‌تواند با اشتراک گذاری داده‌های بین دستگاه‌های مختلف تحول بزرگی را در کشور رقم بزند.
«سید جواد رضوی» رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون با اشاره به برخی چالش های موجود در مسیر الکترونیکی سازی و یکپارچه سازی خدمات اداری گفت:  سامانه جامع روابط کار، سامانه ملی اشتغال ایرانیان، سامانه جامع و هوشمند تعاون، بانک اطلاعات رفاه ایرانیان و پنجره واحد خدمات رفاهی ایرانیان مهمترین پروژه های اولویت دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مقطع محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه اصلاح نگرش‌ها درسطح کارکنان و مدیران و در سطح مرکز فناوری اطلاعات باید انجام شود، گفت: اساسی‌ترین اقدام برای یکپارچه سازی خدمات الکترونیک، استانداردسازی داده‌هاست.
رضوی افزود: تکالیفی که برای الکترونیکی شدن خدمات بر عهده این وزارتخانه بوده، انجام شده و صددرصد الکترونیکی شدن خدماتی همچون صدور مجوز مشاغل خانگی و امور تعاونی ها صورت گرفته است .
«مصطفی سالاری» رییس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه چنانچه یک مرحله از چرخه خدمات الکترونیک کاغذی باشد، کل فرایند مختل خواهد شد و در زمان حاضر بخشی از خدمات اداری خدمات درمانی به شکل نیمه حضوری انجام می‌شود و در حال حرکت به سمت غیرحضوری سازی این خدمات هستیم و برای تحقق آن باید بتوان اطلاعات الکترونیکی را بارگذاری کرد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.