اقدامات بانک صادرات ایران برای توسعه خدمات غیرحضوری

اقدامات بانک صادرات ایران برای توسعه خدمات غیرحضوری

شنبه, مارس 21, 2020 - 14:51 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بانک صادرات ایران در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ممانعت از گسترش آن هشت اقدام محوری را برای ارتقای سلامت مشتریان و کارکنان خود در دستور کار قرار داد.

 

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از بانک رفاه، ترغیب استفاده از خدمات بانکی غیر حضوری بانک صادرات ایران، به عنوان محوری‌ترین اقدام این بانک با استقبال مشتریان و هموطنان مواجه شد به نحوی که استقبال از خدمات بانکداری غیرحضوری بانک صادرات ایران توسط مشتریان و هموطنان موجب رشد قابل توجه استفاده از اپلیکیشن «صاپ»، «اینترنت‌بانک» و «همبانک» در هفته گذشته شد.
تلاش برای توجه دادن مشتریان و عموم هموطنان به استفاده از خدمات بانکداری غیرحضوری بانک صادرات ایران در شرایط تشدید شیوع بیماری کرونا موجب رشد ۴٧ درصد مبلغ تراکنش‌های غیراینترنت‌بانک، افزایش ٢۴ درصدی مبلغ تراکنش‌های اپلیکیشن «صاپ» و بالا رفتن تعداد تراکنش‌های «همبانک» صادرات ایران شد.
سایر سامانه‌های بانکداری الکترونیکی بانک صادرات ایران نیز با توجه به هشدارهای اعلام شده در خصوص لزوم استفاده از خدمات بانکی غیر حضوری و عدم مراجعه به شعب، همچنان در بستری امن مورد استفاده مشتریان قرار گرفته به نحوی که همراه‌بانک، تلفنبانک، پایانه‌های فروش، خودپرداز و سایر درگاه‌های پرداخت نیز مورد توجه قرار گرفته و نشان از رغبت مشتریان به استفاده هرچه بیشتر از آنها دارد.
پرهیز از توزیع پول نو از طریق شعب بانک صادرات ایران در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز از جمله این اقدامات بود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، توزیع پول اسکناس نو، ایران چک و مسکوک توسط شعب این بانک به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ایام پایانی سال صورت نخواهد گرفت.
گسترش ویروس کرونا از طریق مبادله اسکناس و وجوه نقد، از جمله هشدارهای مسئولان از زمان اپیدمی ویروس کرونا بوده و در همین راستا بانک صادرات ایران برای کمک به کاهش شیوع این بیماری، در ایام پایانی سال از توزیع اسکناس نو از طریق شعب خودداری خواهد کرد.
همچنین در همین راستا، سقف انتقال وجه تا ١٠٠ میلیون ریال از طریق این ابزارهای متنوع بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران برای تسهیل مبادلات مالی و تراکنش‌های بانکی افزایش یافت.
افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازهای بانک در این ایام تا ۵ میلیون ریال از دیگر محورهای این اقدامات بود.
تمدید سه ماهه تاریخ انقضای سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران بدون حضور مشتری نیز دیگر اقدام بانک در این مسیر بود.مهلت استفاده از سپهرکارت‌های منقضی شده بانک صادرات ایران در اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ به مدت سه ماه بدون نیاز حضوری در شعب تمدید شد.
تمامی سپهرکارت‌های این بانک که در اسفندماه سال جاری و فروردین سال ٩٩ تاریخ انقضای آنها به پایان می‌رسد، بدون نیاز به حضور مشتری در شعب بانک، به ترتیب تا پایان خرداد و پایان تیر ٩٩ تمدید می‌شود.
سپهرکارت‌هایی که تاریخ انقضای درج شده بر روی آنها ۹۸/۱۲ بوده به صورت خودکار به۹۹/۰۳ تبدیل خواهند شد و کارت‌هایی که تاریخ انقضای درج شده بر روی آنها ۹۹/۰۱بوده به ۹۹/۰۴ تغییر خواهد یافت و دارندگان این کارت‌ها می‌توانند برای استفاده از آنها و انجام تراکنش‌های اینترنتی، تاریخ تمدید شده را در درگاه‌های اینترنتی درج کنند.
بانک صادرات ایران برای هماهنگی بیشتر در تجمیع کمک‌های نقدی هموطنان از طریق سامانه‌های بانکداری الکترونیک، درخواست کرد تا هموطنان کمک‌های نقدی خود را برای کمک پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مناطق محروم به شماره حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال‌احمر نزد بانک صادرات ایران واریز کنند.
همچنین هموطنان می‌توانند به منظور صرفه‌جویی در وقت و عدم‌مراجعه به شعب، کمک‌های خود را از طریق حساب سپهری به شماره ٠٢٩٩٩٩٩٩٩٩٠٠۴ و یا شماره کارت ۶٠٣٧۶٩١٩٩٠٣١١٠٧٨ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نزد بانک صادرات ایران واریز کنند.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.