اتحاد شر کت‌های بیمه در گذر از بیماری “کرونا”  

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو مطرح کرد؛

اتحاد شر کت‌های بیمه در گذر از بیماری “کرونا”  

یک‌شنبه, مارس 29, 2020 - 12:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

“شیوع ویروس کرونا در کشوراتفاق سختی است که پیش آمده و با توجه به اینکه تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم باهم همگرا شدند تا این ویروس را شکست دهند صنعت بیمه هم با تدبیر بیمه مرکزی در هماهنگی که با شرکت های بیمه‌ای داشت برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث تا سه ماه آینده به بیمه گذاران مهلت داده است.”

به گزارش دیوان اقتصاد، مدیر عامل بیمه تجارت‌نو با اظهار اینکه این اقدام مثبت درعین حال بارمالی برای شرکت‌های بیمه دارد، افزود: بیمه نامه‌های که توسط شرکت های بیمه‌ای صادر می شود مبلغی در حدود ۴ هزارمیلیارد تومان است که بعد از صدور بیمه نامه نمایندگان و شبکه فروش باید از بیمه گذاران خود بگیرند. حال تاخیر ایجاد شده در اخذ مبلغ فوق هزینه براست.

تدابیر مقابله با “کرونا”
نیما نوراللهی همچنین در خصوص تدابیر شرکت متبوعش برای مقابله با ویروس کرونا گفت: ما نیزهمچون بخش‌های دیگرصنعت و اقتصاد تدابیر قانونی، بهداشتی و اجتماعی لازم مانند ضدعفونی کردن شرکت، شیفت بندی کارکنان و صدور آنلاین بیمه نامه‌ها را در نظر گرفته‌ایم. از طرفی جزو معدود شرکت های هستیم که توانستیم با ایجاد امکان پرداخت خسارت به صورت آنلاین به ویژه دررشته ثالث به انحای مختلف ترددها را کاهش دهیم.
وی در خصوص تاثیر بیماری کرونا در صنعت بیمه اظهارداشت: کرونا اثرات منفی بر بخش سلامت گذاشته که این اتفاق می‌تواند بیمه های درمان را تحت تأثیر قرار دهد و به نوعی ضریب خسارت در این رشته را بالا ببرد. البته الان ضریب خسارت در این بخش کمتر است اما بعد از این به دلیل انواع قراردادها امکان دارد مراجعات بیشتر شود.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو ادامه داد: از طرفی کرونا اقتصاد را نیز تحت تاثیر قرار داده و به بنگاه های خرد و کلان آسیب رسانده است در نتیجه به صورت غیر مستقیم بر پرتفوی بیمه‌ای شرکت‌های بیمه اثر می‌گذارد.
نیاز به راننده محور شدن بیمه ثالث
نوراللهی دربخش دیگری از مصاحبه با “الفبا خبر” به برخی مسائل روزصنعت بیمه و دستاوردهای شرکت تحت مدیریت خود نیز پرداخت.
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو در انتقاد به شیوه کنونی قیمت گذاری بیمه نامه شخص ثالث گفت: بخش زیادی از خسارت و عوارض شرکت‌های بیمه مربوط به بیمه‌نامه شخص ثالث است، مدلی که بیمه ‌گر و بیمه‌گذار هردو متضرر هستند.
وی ادامه داد: شاید امروز مردم افزایش بالای ۲۰ درصد حق بیمه ثالث را نپسندند و از آن طرف شرکت‌های بیمه نیز به همین میزان در زیان باشند چون مدل تعریف شده برای این موضوع مدلی است که غیر از این نیز نمی توان انتظار داشت.
 مدیر عامل تجارت‌نو در پاسخ به تاثیر افزایش ۲۵ درصدی حق بیمه‌ها نیز گفت: اتفاقی نیست که شرکت‌های بیمه را خوشحال کند چرا که بیش از ۲۵ درصد از عوارض مربوط به همین رشته را باید به مبادی ذیربط پرداخت کنند. از طرفی خسارت‌ها نیزخیلی بیشتر از اینها بالا رفته است.
وی با بیان اینکه مدل قیمت گذاری بیمه ثالث باید تغییرکند، تاکید داشت: این مدل باید بگونه‌ای باشد که بیمه‌گر و بیمه گذار متضرر نشوند. در دنیای پیشرفته امروز روش‌های دیگری برای بیمه شخص ثالث اندیشیده شده، یکی از این آنها می‌تواند مدل راننده محور شدن بیمه شخص ثالث که امروز در دنیا تجربه می شود، باشد.
پرداخت ۸۰ میلیارد تومان خسارت سیل
و اما در اشاره به برخی از اقدامات مهم تجارت‌نو در سال۹۸، نوراللهی با بیان اینکه سال گذشته با خطرات و حوادث گوناگونی همچون سیل، زلزله و بیماری کرونا همراه بود، افزود: بیمه تجارت‌نو توانست خسارت‌های سیل را به خوبی مدیریت کند و خسارت سیل زدگان را که بخش عمده ای از آنان مددجویان کمیته امداد بودند، پرداخت کند.
 وی با بیان اینکه جبران خسارت های سیل زدگان برگ زرینی برای صنعت بیمه و از جمله تجارت‌نو است، افزود: برای ۶۰ هزار پرونده سیلی که در ۲۵ استان تشکیل شد شرکت حدود ۸۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد.
تحقق دوبرابری پرتفو
نوراللهی همچنین در مورد روند سرمایه‌گذاری در تجارت‌نو گفت: با سود دهی ۸۰ درصد از سرمایه‌ گذاری‌ها، مجموعه توانسته در بازار سهام و سایر بازارها خوب عمل کندبه طوری که از متوسط بازارها بیش از ۳۰ درصد سوددهی بیشتری در سال ۹۸ داشتیم.
 وی با بیان اینکه ترکیب این سرمایه گذاری متشکل از پرتفوی بیمه‌ای شرکت و سبدی از سهام بازار بورس بوده است، افزود: در برنامه شرکت رقم ۳۰۰ میلیارد تومان برای پرتفو پیش بینی شده بود که با کسب پرتفوی ۶۰۰ میلیارد تومانی، دو برابر بودجه پیش بینی شده در سال گذشته محقق شد.



ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.