خیز بانک کارآفرین برای افزایش سرمایه 371 درصدی

خیز بانک کارآفرین برای افزایش سرمایه 371 درصدی

بانک کارآفرین برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار قرار داده و می خواهد سرمایه 8 هزار و 500 میلیارد ریالی کنونی به 40 هزار میلیارد ریال برساند.

به گزارش دیوان اقتصاد، بانک کارآفرین تصمیم دارد طی دو مرحله و از سه محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سایر اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه 31 هزار 500 میلیارد ریالی را اجرا کند.
بر این اساس، 13 هزار میلیارد ریال معادل 41 درصد از افزایش سرمایه 31 هزار و 500 میلیارد ریالی پیشنهاد شده، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، نزدیک به 2 هزار میلیارد ریال معادل 6 درصد از محل سایر اندوخته ها و 16 هزار و 500 میلیارد ریال معادل 53 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها طبقه زمین و سرقفلی، انجام خواهد گرفت.
البته افزایش سرمایه 371 درصدی «وکار» طی دو مرحله انجام خواهد گرفت که در مرحله نخست 217 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و سایر اندوخته به سرمایه شرکت افزوده خواهد شد و در مرحله دوم، 48 درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش سرمایه انجام خواهد شد.
«بانک کارآفرین» پیش بینی کرده در صورت انجام افزایش سرمایه مذکور، سود خالص در سال 99 به رقم 4 هزار و 825 میلیارد ریال برسد و در غیر این صورت، تا رقم 2 هزار و 975 میلیارد ریال تنزل می یابد. لازم به ذکر است که در این گزارش سود خالص سال 98 معادل 3 هزار و 36 میلیارد ریال ذکر شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.