صنعت بیمه هنوز تاثیرات کرونا را حس نکرده است

صنعت بیمه هنوز تاثیرات کرونا را حس نکرده است

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری بیان کرد: شاید هنر صنعت بیمه این باشد که در کنار آسیب هایی که از کرونا خواهددید با همفکری و اتفاق نظر فرصت ایجاد کرده و شرایط را بهترکند.

به گزارش دیوان اقتصاد، علیرضا یزدان دوست در نشست خبری بررسی آثار و پیامدهای شیوع بیماری کرونادر سندیکای بیمه گران ایران، گفت: شیوع ویروس کرونا بر صنعت بیمه تاثیر داشته و خواهد داشت ولی از طرفی هم به دلیل اینکه یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماهه از وقوع شیوع این ویروس را تجربه می کنیم نمی توان قضاوت کامل و صحیحی داشت.
وی در خصوص طراحی و ارائه بیمه نامه عدم النفع اینگونه توضیح داد: در ارائه این نوع بیمه نامه باید تفاوت بین بیمه نامه عدم النفع و توقف تولید را در نظر گرفت و به هرکدام جداگانه نگاه شود.
به گفته یزدان دوست، فروش بیمه نامه عدم النفع با شرایط کنونی اقتصادی کشور کار ساده ای نیست به دلیل اینکه مباحث خسارتی آن قابل جمع کردن نیست اما شاید تحقق بیمه نامه توقف تولید مفهوم عملیانی تری داشته باشد.
مدیرعامل شرکت بیمه آسماری افزود:یکی از موضوعاتی که کرونا به صنعت بیمه آموخت حذف فیزیکی بیمه نامه بود که آغاز آن از شیوع ویروس کرونا بود.
به گفته وی یکی از حوزه ها که صنعت بیمه نتوانسته به آن ورود پیدا کند این است که اطلاعات کاملی در حوزه نرخ گذاری و تدوین شرایط عمومی و خصوصی ندارد.
مدیرعامل شرکت بیمه آسماری خاطر نشان کردکه صنعت بیمه هنوز تاثیرات کرونا را حس نکرده گرچه امیدوارم که تاآخر سال تاثیرات کرونا را در حوزه رشد پرتفویی حس نکنیم.
وی گفت که در حال حاضر کاهش مراجعات هزینه های بیمارستانی وجود دارد که کاهش مراجعات به معنای کاهش خسارت نیست.
یزدان دوست ادامه داد: هنوز پرونده های بستری کرونا که بیمه مرکزی به حوزه پرداختی آن تاکید داشت آنطور که باید استخراج نشده و هنوز واقعیت اعداد و ارقام آن به صنعت بیمه اعلام نشده است .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.