نهمین نمایشگاه بین المللی حلال در استانبول آغاز به کار کرد

نهمین نمایشگاه بین المللی حلال در استانبول آغاز به کار کرد

 نمایشگاه محصولات حلال در استانبول ترکیه با حضور تولیدکنندگان از ۳۰ کشور مسلمان در محل نمایشگاه بین‌المللی استانبول افتتاح شد و آغاز به‌کار کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، همزمان با برگزاری نمایشگاه محصولات‌ حلال در نمایشگاه بین‌المللی استانبول، نهمین اجلاس کنفرانس بین المللی حلال نیز با حضور مسوولان کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) نیز برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی حلال (۹th OIC Halal EXPO ۲۰۲۲)، «نورالدین نباتی» وزیر بانکداری و مالی ترکیه، «لطیفه عبدلاوی» رئیس سازمان توسعه تجارت اسلامی ترکیه و برخی از نمایندگان کشورهای اسلامی درباره اهمیت تجارت محصولات حلال به سخنرانی پرداختند.

«سید ابراهیم ابراهیمی» سرپرست دفتر تخصصی امور بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران نیز به عنوان نماینده این سازمان در این رویدادهای مهم حضور داشت و در ارتباط با مسوولیت این سازمان به عنوان تنها مرجع رسمی در کشور برای صدور نشان حلال به نمایندگان کشورهایی که با سازمان ملی استاندارد همکاری دارند توضیحاتی ارائه کرد.

تولیدکنندگان محصولات حلال جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی سازمان توسعه تجارت و همکاری امور بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران، برای نخستین بار در نمایشگاه محصولات حلال شرکت‌ کردند.

در این نمایشگاه ۱۳ شرکت دانش بنیان از جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که با توجه به ویژگی و اهمیت نمایشگاه که تجار بیش از ۹۰ کشور از آن بازدید می‌کنند، باید برای نمایشگاه‌های آتی برنامه ریزی و هماهنگی بیشتری داشته باشند.
ش
نمایشگاه محصولات حلال تا ششم آذرماه ادامه خواهد داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.