سود خالص بانک قرض‌الحسنه رسالت ۱۱۱ درصد رشد کرد

طی 9 ماه؛

سود خالص بانک قرض‌الحسنه رسالت ۱۱۱ درصد رشد کرد

ررسی صورت‌های مالی 9 ماهه نخست امسال بانک قرض‌الحسنه رسالت نشان می‌دهد که سود خالص این بانک در این دوره با 111 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته به یک هزار و 569 میلیارد و 442 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش دیوان اقتصاد؛بانک قرض‌الحسنه رسالت که با نماد «وسالت» در بورس تهران ثبت شده ولی پذیرفته نشده است، صورت‌های مالی ۹ ماهه نخست امسال خود را منتشر کرده که براساس آن سود خالص این بانک در این دوره به بیش از یک هزار و ۵۶۹ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان رسیده است.
درآمدهای این بانک از محل تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بهادار در این مدت با ۲۱ درصد رشد نسبت به سه فصل نخست سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲هزار و ۴۶۷ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان بوده است.
خالص درآمدهای تسهیلات و سپرده‌گذاری این بانک هم رشدی ۲۱ درصدی در مدت زمان مشابه داشت و از ۲هزار و ۳۹ میلیارد تومان به بیش از ۲هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان رسید.
«وسالت» طی این مدت از محل کارمزدهای خود یک هزار و ۱۴ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تومان درآمد کسب کرده که نسبت به ۹ ماهه نخست سال قبل، رشد خیلی خوب ۷۷۸ درصدی را نشان می‌‍دهد.
صورت‌های مالی منتشر شده این بانک در سامانه کدال نشان می‌دهد که هزینه استهلاک بانک رسالت طی این مدت هم ۱۶ درصد کاهش داشته و از ۲۶ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست سال گذشته به ۲۱ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان در سه فصل نخست امسال رسیده است.
سود عملیاتی این بانک نیز در این مدت با ۶۹ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان اعلام شده است.
بانک رسالت توضیح داده که علت تغییر در روند سودآوری بانک در پایان دوره مالی منتهی به ۳۰ آذرماه نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل، افزایش قابل توجه منابع بانک از محل سپرده‌گذاری مشتریان و به تبع آن افزایش درآمد حاصل از کارمزد وام‌ها و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت و فعالیت در بازار بین‌بانکی بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.