اجتماعی سازی مهم ترين استراتژی صنعت بيمه

رييس كل بيمه مركزی اعلام كرد:

اجتماعی سازی مهم ترين استراتژی صنعت بيمه

رییس کل بیمه مرکزی گفت: مهم ترین استراتژی برای مطرح کردن بیشتر صنعت بیمه در جامعه و ارتقا ضریب ان اجتماعی سازی این صنعت است.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی استاد هاشمی در سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه،  با اشاره به این که ایران از اولین پیشگامان صنعت بیمه در منطقه است افزود: برای اجتماعی سازی صنعت بیمه چند شاخص وجود دارد که اولین آن فرهنگ سازی است.

وی تصریح کرد: برای فرهنگ سازی باید با ارائه خدمات  با کیفیت  یعنی پرداخت خسارت منصفانه و به موقع ،رضایتمندی را در جامعه ایجاد کنیم .

استاد هاشمی اضافه کرد: شاخص  بعدی آموزش است که لازم است شرکت های بیمه و بیمه مرکزی در آن سرمایه گذاری کنند متاسفانه به دلیل تحریم از آن غافل شده ایم.

وی با اشاره به این که امسال برای فرهنگ سازی ۱۷ همایش استانی برگزار شد گفت: فعالیت بیمه‌ای در اغلب مواقع به خوبی نشان داده نمی‌شود چو ن که آموزش لازم به جامعه داده نشده است به عنوان مثال بعضا سوال میشود که چرا وقتی خودرو بیمه بدنه میشود تمامی خسارت پرداخت نمی شود ؟ به دلیل آنکه اطلاعات لازم را ندارند که بیمه بدنه به عنوان کالای مصرفی تلقی شده و فقط ۵۰ درصد قیمت روز به ان‌تعلق می گیرد.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: در صدا و سیما سعی کردیم حضور پر رنگی‌تری داشته باشیم و به خاطر جامعه از نگاه منفعلانه جدا شده و نگاه فعالانه داشته باشیم.

به گفته وی نیاز داریم قوانین بالا دستی صنعت بیمه متحول شده و با رفع نواقص آن را اجرایی تر کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.