تشکیل شورای مسئولیت اجتماعی در اتاق ایران 

تشکیل شورای مسئولیت اجتماعی در اتاق ایران 

دوشنبه, ژولیه 22, 2024 - 14:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سومین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران در سال ۱۴۰۳ روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، این نشست با حضور نماینده هیئت رئیسه و معاونت اتاق ، هیئت رئیسه کمیسیون و روسای کمیته هاو نمایندگان دستگاه های دولتی و بنگاه های خصوصی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در ابتدای نشست محمود اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران پس ازخوش آمدگویی و تقدیر از حضور فعال دستگاه های دعوت شده در این جلسه گزارشی از وضعیت کمیسیون ارائه کرد.

وی حفظ وتوسعه ارکان توسعه پایدار در کشور را ازجمله دغدغه های افراد حاضر دانست و افزود: کسانیکه به موضوعات ریشه ای تری نسبت به موضوعات سطحی و دم دستی می اندیشند افرادارزشمندی هستندچراکه این موضوعات آینده کشور و فرزندان مارا تحت شعاع قرار میدهد.

اولیایی توجه به حاکمیت شرکتی را ازموضوعات مهم قلمداد کرد و گفت:تازمانیکه حاکمیت شرکتی ترویج نشود شاهد فساد و رانت و عدم شفافیت در بین بنگاههای خصولتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه موضوع حاکمیت شرکتی از سالها پیش مورد توجه سایر کشور ها بوده و مجالس آنها به شدت پیگیر آن هستند و درواقع بصورت نظام استراتژیک درآمده گفت:اگر ماهم الگوها و تجارب موفق بین المللی را دنبال کنیم به نتایج مطلوب می رسیم.

حاکمیت شرکتی یکی از پشتوانه های فعالیت های بنگاههای اقتصادی است
نائب رئیس  اتاق بازرگانی ایران گفت: حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی دو نکته اصلی  ومهم است که به نظرمی رسدصرف نظر از اهمیت و جایگاهشان درکشور تاحدودی با این مفاهیم بیگانه هستیم.

پیام باقری ترویج موضوع حاکمیت شرکتی را دربین اعضائ اتاق بازرگانی،نخبگان،فرهیختگان،اتاق های استان ها و…را از ماموریت های مهم اعضای کمیسیون دانست و افزود:درسطح جدی ترباید فرهنگ سازی دربین آحاد جامعه و بنگاههای اقتصادی صورت گیرد.

وی با بیان ابنکه حاکمیت شرکتی یکی از پشتوانه های فعالیت بنگاههای اقتصادی است گفت:اگر بنگاهی بطور صحیح این موضوع را در فعالیت های خودجاری کند به توفیقات خوبی دست پیدا می کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران به تشکیل شورای مسئولیت اجتماعی در اتاق ایران اشاره کردو گفت: قرار است دراین شورا پیشنهادات و طرح های واصله از کمیسیون را جامعه عمل بپوشانیم.

علی چاغروندمعاون کمیسیون ها،مجامع و شوراهای اتاق ایران ازآمادگی این معاونت  برای پیگیری مواردی که از سوی کمیسیون ارائه می‌شودخبردادوگفت: این معاونت آماده هرگونه همکاری درپیشبرد اهداف کمیسیون است.

درادامه اقای رحمانی مشاوره مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی زنجان به توضیحاتی درمورد همایش مسئولیت اجتماعی که بزودی در این استان برگزارمیشود پرداخت وگفت در این همایش نشان مسئولیت اجتماعی به بنگاههای برگزیده اهدا می‌شود.

گفتنی است این طرح مورد تایید و تقدیراعضای کمیسیون قرار گرفت.

خارستانی ریس کمیته مسئولیت اجتماعی بااشاره به  دوطرح پژوهشی جهت پیشبرد اهداف و برنامه های کمیسیون گفت:این طرح ها باهمکاری کمیسیون و مرکزپژوهش ها و اتاق ایران مورد تحلیل و اجرا قرارمی‌گیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.