افزایش 69 درصدی صادرات ایران به نیجریه

افزایش 69 درصدی صادرات ایران به نیجریه

آمارها نشان‌دهنده افزایش 69 درصدی حجم صادرات ایران به نیجریه در چهار ماهه اول سال 1396، در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سازمان توسعه و تجارت، «محمود حاجی یوسفی پور» دبیر میز نیجریه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حجم صادرات به کشور نیجریه در چهار ماهه سال 1396 به میزان تقریبا سه میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1395، در مجموع 1.2 میلیون دلار به حجم صادرات به این کشور آفریقایی افزوده شده است.
وی تشریح کرد: افزایش حجم صادرات به نیجریه شامل اضافه شدن کالاهای صادراتی جدید به این کشور است که عمده ترین آنها مربوط به کالاهایی از قبیل انواع شربت‌ها، شکلات، بیسکویت، رب، انواع وازلین، پلی اتیلین، قطعات خودرو، کف پوش‌ها، مصالح ساختمانی و غیره است.
گفتنی است، که دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش است تا هدفگذاری 25 درصدی افزایش صادرات ایران به نیجریه در سال 1396 محقق شود و همچنین، برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی لاگوس در آبان ماه امسال، پیگیری برقراری ارتباط بانکی و ایجاد خطوط حمل و نقل دریایی با کشور نیجریه در دستور کار این دفتر قرار دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.