بزرگترین وظیفه دولت دوازدهم ایجاد اشتغال/ رأی مردم مشروط به اجرا و تحقق وعده‌های دولت است

رییس جمهور در اولین جلسه هیات دولت دوازدهم تاکید کرد:

بزرگترین وظیفه دولت دوازدهم ایجاد اشتغال/ رأی مردم مشروط به اجرا و تحقق وعده‌های دولت است

یک‌شنبه, اوت 20, 2017 - 18:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دولت وظیفه ای بالاتر از تولید و اشتغال ندارد و رشد بالا و تحول اقتصادی جز با هماهنگی و جذب سرمایه و فناوری ممکن نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد ، حسن روحانی در این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور به منظور ایجاد تحول در مسیر خدمت به مردم و پیشرفت و تعالی کشور را مورد تأکید قرار داد.

رییس جمهور تأکید کرد: مجلس  با رأی اعتماد بسیار بالای خود به وزرای پیشنهادی، هماهنگی خود را با دولت نشان داد که این موضوع هم بسیار حائز اهمیت است و رأی اعتماد بالای آنها به وزرا نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس به مسیر دولت یازدهم اعتماد دارند، چرا که سرمایه ما بعد از لطف خدا و حمایت‌های مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری، کار و تلاش وزرا و مسئولین اجرایی در سطح کشور است و آراء نمایندگان نشان داد که به مسیر طی شده در دولت یازدهم اعتماد دارند. البته تردیدی نیست که فعالیت‌ها و کارهای انجام شده کاملاً بی‌عیب و نقص نیست و همه باید تلاش کنیم که اشکالات موجود را هر چه بیشتر کم کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: اینکه نمایندگان مجلس بعد از سخنان مختلفی که در خصوص سیاست خارجی زده شده به وزیر امور خارجه رأی بالایی می‌دهند، نشان می‌دهد که مسیر سیاست خارجی دولت را قبول دارند و اینکه به وزیر کشور و وزرای اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی و آموزشی نیز رأی بالایی می‌دهند نشان دهنده آن است که سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را در این عرصه‌ها تأیید می‌کنند. البته همه مردم از ما خواهان تلاش و کوشش بالاتری هستند و در دولت دوازدهم این تلاش‌ها به طور گسترده انجام خواهد گرفت.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از رییس و نمایندگان مجلس در روند بررسی صلاحیت وزرای کابینه دوازدهم، گفت: قوای مجریه و مقننه هر دو برآمده از اراده و رأی مردم هستند و مشروعیت سیاسی و حقوقی خود را از آراء مردم اخذ می‌کنند و سایر مقامات رده بالا نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم از این مشروعیت برخوردار هستند، ضمن اینکه مشروعیت دینی ما هم به این است که در مسیر حق و اجرای فرامین خدا و خدمت به مردم حرکت کنیم.

رییس جمهور با تأکید بر لزوم خدمت به مردم و جلب رضایت آنان، تصریح کرد: سعادت بسیار بزرگی است که خداوند از امروز برای خدمت به مردم بر دوش ما قرار داده است و اگر بتوانیم حتی گرفتاری یک نفر را حل کنیم بسیار ارزشمند است، چه برسد به اینکه تصمیماتی اتخاذ کنیم که میلیون‌ها نفر از مردم احساس آرامش، رفاه و راحتی کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم با حضور باشکوه خود در روند انتخابات، مطالبات و اولویت‌های خود را بیان کردند و مشروعیت ما به این است که به خواسته بحق مردم، پاسخ صحیح و دقیق بدهیم.

رییس جمهور تصریح کرد: مردم چک سفید و به صورت بدون حساب و کتاب به ما رأی ندادند. رأی مردم مشروط به اجرا و تحقق وعده‌هایی است که داده شده است و ما، مسئولین شرعاً و قانوناً موظفیم به وعده‌های داده شده عمل کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: به مردم، وعده دادیم که مسیر ما اعتدال و میانه‌روی است و گفتیم که فضا امنیتی نباشد، اما امن باشد و وعده دادیم که برای فرزندان آنان، اشتغال ایجاد خواهیم کرد و امروز موظف هستیم که در مسیر تحقق این وعده‌ها تلاش کنیم.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه بزرگترین وظیفه دولت دوازدهم ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: معتقدم هیچ وظیفه‌ای بالاتر از این برای ما وجود ندارد، البته ایجاد اشتغال برای جوانان با توجه به انباشتی که از گذشته وجود دارد، سخت و دشواری است، اما همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش گسترده و منسجمی را انجام دهند.

روحانی افزود: باید با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و فناوری تحول و حرکت بزرگی در کشور و در روند ایجاد اشتغال، ایجاد نماییم و وزارت راه پیشران سرمایه‌گذاری در کشور است، ضمن اینکه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز مسئولیت بسیار سنگینی در جذب سرمایه خارجی و داخلی دارند و با توجه به وزرا و نیروهای تازه نفسی که امروز در بخش اقتصاد حضور پیدا کرده‌اند، انتظار می‌رود که تلاش‌های مضاعفی در این راستا صورت بگیرد و دستگاه‌های مختلف اقتصادی هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند و شاهد حرکت بزرگی در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی باشیم.

رییس جمهور همچنین فعال کردن سایر بخش‌های صنعتی و معدنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: کشورمان در بخش معدن ظرفیت بسیار زیادی دارد و در دولت قبل اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد، اما در عین حال باید فضای کار و فعالیت را هر چه بیشتر باز کنیم و حفظ محیط زیست، بخش‌های معدن و صنعت را هر چه بیشتر فعال کنیم.

روحانی تصریح کرد: باید در بخش صنعت و معدن و بخش‌های مختلف اقتصادی، اقدامات سریع و گسترده‌ای انجام گیرد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های صدا و سیما و رسانه‌ها، اظهار داشت: در کلیت می‌توان گفت که صدا و سیما در انتخابات و در موضوع رأی اعتماد، تلاش خوبی داشته است و با پخش مستقیم بررسی صلاحیت وزرا، موجب شد تا مردم، با واقعیات و جزئیات امور آشنا شوند.

روحانی تصریح کرد: معتقدم اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند، نیازمند آن هستیم که همه رسانه‌ها در کنار دولت و با دولت باشند و همه باید بدانیم که عضو یک خانواده هستیم و لازم است در کنار یکدیگر و دست در دست هم در مسیر تحقق اهداف آرمان‌ها گام برداریم.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.