روابط عمومی و رسانه، دو بال برای یک پرواز

روابط عمومی و رسانه، دو بال برای یک پرواز

سه‌شنبه, اوت 15, 2017 - 09:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رسانه ها به عنوان یک امکان بالقوه، مناسب ترین فرصت ها را برای ارتباط با افکار عمومی فراهم می آورند. از سویی دیگر روابط عمومی ها به دلیل امکانات گوناگون و متنوعی که در قالب اطلاعات، اخبار و وقایع سازمانی در اختیار دارند، به نوعی می توانند محتوا و زمینه مناسب را برای رسانه ها به لحاظ خبری و اطلاع رسانی فراهم آورند.در خصوص ارتباط روابط عمومی ها و رسانه ها نگاه های متفاوتی وجود دارد که هر کدام خاستگاه و زمینه فلسفی خاص خود را در پی دارند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تصویر روز،یک نگاه روابط عمومی ها را نقطه مقابل رسانه ها می دانند و آنها را رقیب یکدیگر تلقی می کنند. این نوع نگاه منافع و مصالح متفاوتی را برای رسانه ها و روابط عمومی ها قائل است و اعتقاد دارد، چون روابط عمومی ها علی الاصول حافظ منافع سازمانی خود هستند با توسل به شیوه های مختلف از ارسال اخبار واقعی به رسانه ها خوداری می کنندو رسانه ها نیز در پی انجام مسئولیت قانونی خود برای روشنگری، مواضعی علیه مواضع روابط عمومی ها اتخاذ می کنند. در مقابل یک نگاهی دیگر، روابط عمومی و رسانه ها را دو شاخه از درخت تنومند ارتباطات و دو حلقه از یک زنجیره تلقی می شوند که به جای رقابت و ستیز با هم، درخدمت مصالح و اهداف مشترکی هستند که با تکمیل یکدیگر می توانند به نیاز ها و منافع و مصالحی که در نهایت، تامین کننده اهداف ملی و حرفه ای آنان است دست یابند. با نگاهی اجمالی به نقش و جایگاه مشترک روابط عمومی ها و رسانه ها در ایفای نقش های اجتماعی محوله می توان گفت که نگاه دوم ، نگاهی عمیق تر، واقعی تر و موثرتر در زمینه ایفای نقش مشترک آنان است و این دو می توانند با کمک یکدیگر راه توسعه را برای رسیدن به اهداف مشترک در ارتباطی دو سویه هموارتر نمایند. امیدوارم روابط عمومی ها درمسیر تحقق اهداف خود و همچنین در راستای پیشبرد اهداف عالی روابط عمومی گام‌های موثرتری را بردارند.

سیدعبدالله میرحسینی




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.