صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر موضوع بریکس مطرح است و بحث تبادلات ترجیحی و آزاد با کشورهای دیگر دنبال می‌شود، این صنعت می‌تواند پر پتانسیل باشد برای اینکه بخشی از صادرات را در قالب موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد ترجیحی دنبال کند.
24 اکتبر, 2024 - 18:18
در روز دوم سمپوزیوم فولاد کیش رقم خورد؛
کارشناس برنامه ریزی تولید فولاد خوزستان گواهی‌نامه انجمن آهن و فولاد ایران را دریافت کرد.  
24 اکتبر, 2024 - 11:20
با تمهیدات بانک مرکزی؛
بانک مرکزی با پذیرش اسناد حمل ارائه‌شده با مغایرت تاریخ صدور بارنامه مقدم بر تاریخ ثبت سفارش، در راستای اجرای تصمیمات اقتصادی و نیز جلوگیری از رسوب کالا در اماکن گمرکی موافقت کرد.
24 اکتبر, 2024 - 10:57
بانوی فولاد خوزستان گواهی‌نامه ارائه مقاله در سمپوزیوم کیش ۱۴۰۳ را دریافت کرد.  
24 اکتبر, 2024 - 10:33
مصاحبه امرائی، مدیرعامل فولاد سنگان در حاشیه نمایشگاه بین المللی فولاد کیش ۲۰۲۴
24 اکتبر, 2024 - 10:28
مدیرعامل فولاد خوزستان بیان کرد:
مدیر عامل فولاد خوزستان در پانل تخصصی سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳ گفت: بازیافت محصولات فولادی نقش بسزایی در صرفه‌جویی انرژی ایفا می کند. بازیافت در صنایع فلزی، نه تنها باعث کاهش مصرف صنایع طبیعی و انرژی می‌شود، بلکه به کاهش آلودگی محیط‌زیست و حفظ منابع معدنی نیز کمک شایانی می‌کند.
23 اکتبر, 2024 - 13:33
با حضور علیرضا کاظمی، معاون سرمایه انسانی فولاد مبارکه، سید مهدی رضوی، مدیر منابع انسانی شرکت فولاد سبا، بهزاد کمال‌پور مدیر امور اداری و ابراهیم کاظمی مدیر سازماندهی و طبقه‌بندی مشاغل فولاد مبارکه، به سؤالات کارکنان و بازنشستگان مشمول صندوق فولاد شرکت که در زمینه‌های مختلف و بصورت تلفنی و ارسال پیامک مطرح می‌شد، پاسخ داده شد.
23 اکتبر, 2024 - 12:12
بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد با رویکرد "فناوری‌های موجود و نوآورانه بازیافت پسماندها در فرآیند تولید فولاد سبز" با حضور دبیر انجمن ملی آهن و فولاد ایران، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها و جمعی از فعالان حوزه صنعت فولاد کشور، یکم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز بکار کرد.
23 اکتبر, 2024 - 11:37
بزرگترین گردهمایی فعالان صنعت فولاد کشور از امروز در جزیره کیش آغاز شد.
22 اکتبر, 2024 - 15:49
افزایش سرمایه شرکت به ایستگاه آخر رسیده و از این پس، سرمایه اسمی این غول معدنی برابر با ۱/۳۷ هزار میلیارد تومان خواهد بود که این امر بیانگر افزایش بیش‌از ۳ برابری سرمایه ثبتی شرکت از سال ۱۴۰۱ تاکنون بوده است.
22 اکتبر, 2024 - 12:37
جلسه هم اندیشی نخبگان صنعت فولاد ایران با حضور مدیران عامل و هیات مدیره شرکت‌های فولادی و انجمن آهن و فولاد به همت شرکت فولاد خوزستان، ۳۰ مهرماه در حاشیه نمایشگاه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳ با محوریت راهکارهای مشارکت محور برای حل مسائل روز صنعت فولاد برگزار شد.
22 اکتبر, 2024 - 12:21
در بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد رخ خواهد داد؛ 
در بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کیش که همزمان با آن همایشی با موضوعات فولاد سبز، بازیافت پسماند، نوآوری در چرخه تولید فولاد، برگزار می‌شود شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یک شرکت دانش‌محور فولادی، 12 مقاله در حوزه صنعت فولاد ارائه کرده است که طی سه روز در معرض دید اساتید، دانشجویان و فعالان صنعت فولاد قرار خواهد گرفت.
22 اکتبر, 2024 - 12:12
پارس خودرو در کنار زیاندهی روزانه بیش از ۱۵ میلیاردتومانی، با افت تولید در سال جهش تولید نیز مواجه بوده و از سوی دیگر بیش از ۴هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان بدهی غیرجاری داشته است. صورت‌های مالی شش ماهه فرزندخوانده سایپا از عملکرد ضعیف مدیریت پارس خودرو بر خلاف شعار سال، یعنی جهش تولید با مشارکت مردم خبر می‌دهد.
22 اکتبر, 2024 - 11:19
مدیر فروش و بازاریابی شرکت بیان کرد: 
دسترسی فولاد هرمزگان به آب‌های آزاد از مزیت‌های مهم و اصلی این شرکت در حوزه صادرات به شمار می‌آید، مزیتی که شرایط مناسبی برای صادرات و ارزآوری برای کشورمان فراهم آورده است.
21 اکتبر, 2024 - 16:47
نمایشگاه بین المللی فولاد 1403، با حضور شرکت های دانش بنیان صنعت فولاد کشور و شرکت کنندگان خارجی در جزیره کیش برگزار می شود.  
21 اکتبر, 2024 - 15:33
کمتر از ۲۴ ساعت به آغاز یکی از بزرگ ترین گردهمایی تولید‌کنندگان‌ زنجیره فولاد کشور باقیمانده است. جایی برای ارائه‌ی آخرین دستاوردهای فولادسازان، صنعتی صنعت‌ساز که استمرار تولیدش تاثیر مستقیم بر صنایع پایین دستی یعنی ساختمانی، خودروسازی و صنایع خانگی دارد. صادرات زنجیره‌ی فولاد به ویژه در سال‌های اخیر جایگزین ارزشمندی برای ارز حاصل از نفت بوده است. از طرفی زنجیره ارزش فولاد در اشتغال‌زایی و به دنبال آن ثبات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه نقش بسزایی دارد.
21 اکتبر, 2024 - 14:53
با وجود اعلام نرخ مصوب نان از سوی دولت، بررسی‌ها حاکی از آنست که گروهی از نانوایان با تزئین و اضافه کردن سبزیجات و ریزدانه‌ها، تنور کم‌فروشی و گران‌فروشی خود را داغ کرده و نان را با دو برابر قیمت عرضه می‌کنند. اما اقدامات دولت جهت جلوگیری از این تخلف چیست؟
21 اکتبر, 2024 - 10:56
سیاست راهبردی اقتصاد بدون نفت، تفکری متعالی برای دست‌یابی به استقلال اقتصادی و سیاسی و خودکفایی و خوداتکایی بود که تحریم‌های ظالمانه و ممنوعیت فروش نفت در بازارهای بین‌المللی، راه را برای تحقق این امر همراه کرد و در این مسیر، تأمین نیاز داخلی از طریق افزایش تولید و تولید محصولات جدید با استانداردهای جهانی و صادرات محصولات به کشورهای دیگر، رویکردی صحیح برای دست‌یابی به این راهبرد بود.
20 اکتبر, 2024 - 16:16
جهان نمی‌تواند بدون کربن‌زدایی صنعت فولاد که سالانه 7.2 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص داده است، به اهداف اقلیمی دست یابد. این آلایندگی که بیشتر به دلیل اتکای فرایند فولادسازی به زغال‌سنگ و کک برای تأمین انرژی است، توأمان با تشدید مقررات اقلیمی و رقابت برای پایداری؛ فولادسازان را به یافتن جایگزین‌هایی پایدار و دوستدار محیط‌زیست ترغیب می‌کند. 
20 اکتبر, 2024 - 15:55
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: تمام مباحث مربوط به واردات خودروی نو و کارکرده یک نکته دارد که آن هم ارز اشخاص است. قبل از سال۹۴ واردات خودرو و سایر امور با ارز اشخاص انجام می‌شد و بانک مرکزی ارز اشخاص را به رسمیت می‌شناخت و کارها هم درست پیش می‌رفت.
20 اکتبر, 2024 - 14:44
یکی از مهم‌ترین چالشهای واحدهای صنعتی برداشت غیرواقعی مردم از سهم این صنعت در میزان آلایندگی هواست در حالیکه عمده علت آلایندگی هوا در چند سال گذشته در بخش حمل و نقل قابل مشاهده است که سهمی بیش از 50 درصدی در این وضعیت دارد.
20 اکتبر, 2024 - 13:26
مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت:
در یکی دیگر از سلسله‌برنامه‌های رادیوفولاد، رسول شفیع‌زاده، مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه، میهمان این برنامه بود و اقدامات و دستاوردهای این بخش را تشریح کرد.
20 اکتبر, 2024 - 13:21
شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در جنوب کشور و بزرگ‌ترین شرکت زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه در راستای پیشبرد اهداف استراتژیک خود باهدف افزایش ظرفیت تولید، توسعه زنجیره ارزش پایین‌دستی تولید و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز، چندین پروژه توسعه‌ای را در برنامه‌های خود تعریف کرده است.
19 اکتبر, 2024 - 15:54
وزیر صمت برای فرزند مدیر ارشد نفتی نزدیک به سعید جلیلی حکم صادر کرد.
19 اکتبر, 2024 - 15:00

صفحه‌ها

.
.
.
.
اشتراک در صنعت، معدن و تجارت