افتتاح بزرگترین خانه صنایع‌دستی گلستان در گرگان با حمایت صندوق کارآفرینی امید 

افتتاح بزرگترین خانه صنایع‌دستی گلستان در گرگان با حمایت صندوق کارآفرینی امید 

بزرگترین خانه صنایع دستی گلستان با دریافت 40 میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در شهرستان گرگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد، سمانه خیل تاش مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان در آیین افتتاح این مجموعه به خبرنگاران گفت: برای راه اندازی این مجتمع نمایشگاهی، فروشگاهی و آموزشی، 40 میلیارد ریال از محل تفاهم نامه با میراث فرهنگی توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.

خیل تاش با اشاره به اینکه این مجموعه در زمینی به وسعت پانصد مترمربع در چهار طبقه احداث شده است اظهار داشت: با راه اندازی این خانه صنایع دستی، برای 10 نفر از علاقمندان صنایع دستی شغل مستقیم ایجاد شده است.

او در خصوص جزئیات ارائه تسهیلات به این مجموعه گفت: این خانه صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که ۱۶۰ میلیارد ریال آن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۴۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ توسط صندوق کار آفرینی امید استان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان در ادامه افزود: صندوق کارآفرینی امید از محل تفاهم نامه صندوق با سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تاکنون به 106 نفر به مبلغ 320میلیارد ریال تسهیلات مصوب و پرداخت کرده است.

محمد جواد ساوری، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گلستان هم گفت: استان گلستان به‌عنوان نگارستان ایران با برخورداری از تنوع اقوام، بنیان صنایع‌دستی خوبی را به لحاظ منابع انسانی دارد.

ساوری افزود: هم اکنون ۳۰ خانه صنایع دستی در سطح این استان فعال است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.