پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف 3 میلیارد تومان

رییس مرکز فناوری مالی و اطلاعاتی صندوق کار آفرینی امید اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف 3 میلیارد تومان

رییس مرکز فناوری های مالی و اطلاعاتی صندوق کارآفرین امید گفت: صندوق در نظر دارد در موضوع اشتغال با محوریت فناوری نقش پررنگ‌تری ایفا کند و تا کنون توانسته سامانه ملی اشتغال ایران و همچنین راه اندازی سامانه جستجوی شغل برای وزارت کار عملیاتی کند.

به گزارش دیوان اقتصاد، امینی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی ایران با بیان مطلب فوق افزود: برنامه صندوق کارآفرین امید درحال حاضر فراهم کردن بستری برای پرداخت تسهیلات به صورتکاملاً غیر حضوری بدون نیاز مراجعه حضوری مردم به شعبه است.

رییس مرکز فناوری های مالی و اطلاعاتی صندوق کارآفرین امیدگفت: این صندوق در تلاش است که بخش های تامین مالی،سامانه‌های که در بخش خصوصی به صورت بر خط فعال هستند وهمچنین نهادهای که در بخش مشاغل خرد و شرکت‌هایی که وظیفهآنها اشتغال کلان و تامین مالی است را با استفاده از بانکداری مشارکتی و تامین مالی مشارکتی در یک بستر خاص در کنار همقرار دهد. 

وی تصریح کرد:در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون فقره وام غیرحضوری در این صندوق در پرداخت شده است، برای اولین بار در کشور احراز هویت ، افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات همگی بصورت غیرحضوری  توسط صندوق کار آفرینی امید عملیاتی شد و در اختیار مردم قرار گرفت، تسهیلات پرداخت شده در این مجموعه تاکنون برای موارد ضروری بوده اما از این به بعد تسهیلات اشتغال زایی تا صقف 3 میلیارد تومانهم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. 

امینی در ادامه  افزود: گام بعدی تجهیز منابع و اتصال بهسامانه‌های ملی مانند سامانه وزارت اقتصاد است که این صندوق دراین امر نیز پیش قدم بوده و توانسته این روال را به صورت مکانیزه بهمردم ارائه دهد.

او افزود: صندوق کارآفرین امید در پرداخت تسهیلات برای مشاغلخرد موضوع تبصره ۱۸ رتبه اول کشور را در اختیار دارد و در سالگذشته بیشتر و بالاتر از همه بانک‌های کشور در این زمینه فعالیتکرد. در واقع  این صندوق توانسته در موضوعی که وظیفه و ماموریتاصلی خود خوب عمل کرده و متمرکز شده است، در پخش راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد این صندوق پیش از ۹۰ درصد شاخص‌های لازم را کسب کرده و توانسته با موفقیت عمل کند. این صندوق در دو ونیم سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون فقره تسهیلات غیر حضوری در اختیار مردم قرار داده است از ویژگی‌های بارز تحصیلات این صندوق پرداخت تسهیلات به صورت مرحله‌ای و همزمان با پیشرفتکار  و متناسب با طرح اشتغال زایی است اما باید توجه داشت کهنرخ نکول صندوق باید قابل دفاع باشد و تسهیلات در اختیار افرادصاحب صلاحیت قرار گیرد با مکانیزه کردن فعالیت‌ها این صندوقمی‌تواند بهتر و بیشتر در مناطق محروم و روستاها عمل کند چونامکان تاسیس شعبه در این مناطق وجود ندارد و این امر مستلزماستفاده از فناوری و آموزش به متقاضیان است.

امینی در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات در صندوق کارآفرینیامید گفت: از طریق سامانهای تحت عنوان "خاص"  این خدمات دراختیار متقاضیان قرار می‌گیرد احراز هویت، افتتاح حساب، پرداختتسهیلات و بازپرداخت اقساط همگی در این سامانه در اختیارمتقاضیان قرار دارد.

او تاکید کرد:  یکی از اهداف بسیار مهم صندوق کارآفرین امیدحضور فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در مناطق روستایی استو هدف از این کار استفاده روستایان از فناوری‌های نوین  برایبهره‌وری بیشتر در مشاغل خود است ،این صندوق به دو صورت ازشرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند یکی در بحث تامین مالی استو دیگری اتصال این شرکت‌ها به کسب و کارهای خرد به خصوص درمناطق روستایی برای افزایش بهره‌بری و همچنین ایجاد فضایی برایفعالیت این شرکت‌ها است که این امر در قالب طرح‌های صندوقپیگیری می‌شود مثل طرح "نو فن"  طرح "روستای بدون بیکار" یا "هرروستا یک محصول" از جمله این طرح‌هاست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.