ریال دیجیتال و بانکداری ویدیویی 2 خدمت جدید بانک ملت در سال جدید

فرشید فرخ نژاد خبر داد:

ریال دیجیتال و بانکداری ویدیویی 2 خدمت جدید بانک ملت در سال جدید

مدیرعامل بانک ملت گفت: بانک ملت همیشه جزو بانک‌های نوآور بوده و تلاش کرده خدمات خوبی به مشتریان و جامعه ارائه کند. در سال جدید نیز دو خدمت به نام ریال دیجیتال که در آن پایلوت بانک مرکزی هستیم و بانکداری ویدیویی که کار نوآورانه خوبی بوده و تلفیقی از فناوری و استفاده از فرآیندهای بانک جهت تسهیل امور مشتریان است را ارائه کرده‌ایم.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در جمع خبرنگاران گفت: بانک ملت در چهار ماهه اول امسال در موضوع تجهیز منابع بیش از ۱۶ درصد افزایش منابع داشته که یکی از بالاترین افزایش‌ها در بین بانک‌های تجاری بوده و بالاترین رکورد است. از نظر مصارف نیز ۲۳ درصد رشد داشته که نشان از توجه همکاران ما به تولید کشور و اعطای تسهیلات می‌باشد. و در مورد هزینه پول علی رغم شرایط بازار توانستیم در سطح قبلی آن را مدیریت کنیم و در کل، تراز عملیات بانک در چهار ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد مناسبی داشته است.

مدیرعامل بانک ملت افزود: مهمترین هدف ما کسب رضایت مشتریان و پاسخگویی به درخواست‌ها و خدمات مورد نیاز آنهاست. این بانک همیشه جزو بانک‌های نوآور بوده و تلاش کرده خدمات خوبی به مشتریان و جامعه ارائه کند. در سال جدید نیز دو خدمت به نام ریال دیجیتال که در آن پایلوت بانک مرکزی هستیم و بانکداری ویدیویی که کار نوآورانه خوبی بوده و تلفیقی از فناوری و استفاده از فرآیندهای بانک جهت تسهیل امور مشتریان است را ارائه کرده ایم. البته همه این موارد در نقطه شروع است و مطمئناً هر چقدر زمان بگذرد شاهد رشد آنها خواهیم بود. در شش ماهه دوم سال نیز با همین منطق و با استفاده از ظرفیت کارشناسان خوبی که در داخل بانک وجود دارند و ظرفیت استارتاپ‌ها و نوآورانه بیرون بانک انشالله خدمات جدید و به روزی را ارائه خواهیم داد.

فرخ نژاد در خصوص سهام بانک گفت: در مورد سهام بانک ملت اگر وضعیت سهام بانک و روند سنوات گذشته را ببینیم سهام بانک ملت یکی از بهترین‌ها در صنعت خود بوده است که آمار و اعداد آن را تایید می‌کند. البته هر کجا لازم باشد جهت حمایت از سهام حتماً از چهارچوب‌های قانونی استفاده کرده و بازارگردان ما وارد عمل می‌شود و کمک‌های لازمه را انجام خواهیم داد. همچنین باید به این نکته توجه کنیم که سهام بانک ملت هم جزئی از بازار سرمایه است و طبیعتاً به طور کلی متاثر از شرایط بازار سرمایه می‌باشد.

وی در خصوص افزایش سرمایه نیز گفت: امسال برنامه داریم از محل سود انباشته حتماً افزایش سرمایه داشته باشیم و در انتهای سال هم از محل تجدید دارایی‌ها افزایش سرمایه خوبی خواهیم داشت.

فرخ نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت آوا مبنی بر اجرای ریال دیجیتال و برنامه آن برای سرزمین اصلی و تاثیرات آن گفت: مهمترین تاثیرات استفاده از ریال دیجیتال امن کردن تراکنش‌ها، کم هزینه کردن و سرعت عمل بالای آن است. در این خصوص ما به نوعی بانک عامل بانک مرکزی در موضوع ریال دیجیتال هستیم و البته این سیاست کلان کشور می‌باشد. ریال دیجیتال فعلاً در جزیره کیش اجرا و کار آن به خوبی شروع شده و در حال انجام است و متناسب با هماهنگی بانک مرکزی که خواهیم داشت، توسعه آن به سرزمین اصلی به زودی انجام خواهد شد.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.