ضریب نفوذ بیمه 7 پله بالاتر ایستاد

رئیس کل بیمه مرکزی:

ضریب نفوذ بیمه 7 پله بالاتر ایستاد

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: توقف روند نزولی ضریب نفوذ بیمه، بزرگترین اتفاقی بود که سال قبل در این صنعت رخ داد در سال ۱۳۹۹ ضریب نفود بیمه ۲.۱۲ بود و در سال ۱۴۰۲ به ۲.۱۴ رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی استاد هاشمی در نشست خبری اقزود:: در سال گذشته  با افزایش ضریب نفوذ بیمه جایگاه جهانی کشور هفت پله صعود کرد و از رتبه ۶۶ به ۵۹ رسید .
وی با اشاره به میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ افزود: در این سال، حق بیمه تولیدی به حدود ۲۷۹ هزار میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده رشد ۵۹ درصدی است. همچنین حق بیمه تولیدی در رشته زندگی به ۳۹ هزار میلیارد تومان رسید که با رشد ۵۸.۳ درصدی همراه بوده است. با این حال، سهم بیمه زندگی در پرتفوی همان ۴ درصد باقی مانده است. رییس کل بیمه مرکزی در ادامه اظهار کرد: اقدامات خوبی در سال گذشته داشتیم از جمله صندوق حوادث طبیعی ساختمان هرچند سقف آن همچنان جای کار دارد. یکی دیگر از اقدامات ما تسری بیمه شخص ثالث در حوزه ریلی قطار شهری و بین شهری بود که اکنون شرکت‌ها بیمه شخص ثالث را به شرکت‌ها می‌فروشند. وی با اعلام خبر تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌های جدید در حوزه بیمه، از جمله آیین‌نامه بیمه عمر و زندگی و آیین‌نامه تعارض منافع در صنعت بیمه، افزود: در سال ۹۹ تعداد محصولات نوین بیمه‌ای ۱۰ مورد بود، اما این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۲۱ محصول جدید رسید و در سه ماه اول امسال ۱۵ محصول جدید به بازار عرضه شد. استاد هاشمی در پایان اظهار کرد: هر کدام از این محصولات جدید بیمه ای برای مدت زمانی مشخص به صورت اختصاصی در اختیار شرکت های بیمه ای قرار میگیرند و در گام بعدی بیمه مرکزی عملکرد شرکت های بیمه ای را در رابطه با این محصولات بررسی و ارزیابی میکند و در صورت عدم بهره برداری مناسب و کارایی نامطلوب این شرکت های بیمه ای شرایط استفاده از این محصولات مجددا مورد بررسی قرار می گیرد.
استاد هاشمی افزود: از دیگر اقداماتی که در بیمه مرکزی برای تسهیل امر صدور بیمه نامه رخ داده است، صدور بیمه نامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) است و از آنجایی که در سالهای گذشته گزارش‌های بسیاری در رابطه با مشکلات بیمه و صدور بیمه در مرزهای کشور و همزمان با ورود مسافران خارجی و خروج مسافران از کشور رخ میداد، خوش بختانه امروز همزمان با صدور ویزا الکترونیکی بیمه نامه مربوط نیز صادر می‌شود و دیگر با مشکلاتی که در گذشته و در این زمینه وجود داشت، روبرو نمی‌شویم.
وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه تصریح کرد: امروز تلاش ما برای حرکت به سمت کیفی سازی صنعت بیمه کشور است‌ اجرایی شدن کروک برخط، عملیاتی شدن نسخه های الکترونیک و اجرایی شدن ویزای الکترونیک و صدور همزمان بیمه نامه از اقدامات صورت گرفته در جهت کیفی سازی بازار و صنعت بیمه کشور است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.