اختصاصی/بانک ملت بیشترین تسهیلات خرید محصولات ایران خودرو را می‌دهد

اختصاصی/بانک ملت بیشترین تسهیلات خرید محصولات ایران خودرو را می‌دهد

ثبت‌نام برای پیش فروش ۱۲ محصول ایران خودرو چندی است که آغاز شده است. لازمه شرکت در این پیش‌فروش نیز وکالتی کردن یک حساب بانکی و 230 میلیون تومان وجه نقد داخل حساب است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیوان اقتصاد، حساب وکالتی یکی از انواع حساب بانکی است که به شخص، سازمان یا شرکت خاصی اجاره برداشت پول بدون نیاز به اجازه و تأیید از سوی مالک اصلی را می‌دهد.

مهلت افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو از یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت 24 یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. مهلت ثبت نام خودرو نیز تمدید شده و متقاضیان تا اول شهریور فرصت انتخاب و ثبت نام برای خودروی انتخابی را خواهند داشت.

 در حقیقت افتتاح حساب یا معرفی یک حساب بانکی به عنوان حساب وکالتی، به این معناست که مشتری به شرکت ایران خودرو اجازه را می‌دهد با تشخیص واجد شرایط بودن شخص، در صورتیکه وی در قرعه‌کشی برنده شد، مبلغ 230 میلیون تومان را که قبلا بلوکه شده را از حساب متقاضی برداشت کند که این کار در جهت حذف واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

در همین راستا بانک‌ها جهت رفاه حال مشتریان، اقدام به ارائه تسهیلات خرید محصولات ایران خودرو به مشتریانی که نزد آنها حساب وکالتی معرفی می‌کنند، کرده‌اند. 

ارقامی که به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه ذکر می‌شود بین 80 تا 130 میلیون تومان است. اما نکته قابل توجه این است که با انجام عملیات وکالتی کردن حساب، مبلغ تعیین شده در حساب مشتری مسدود شده و تا زمان اعلام اولویت بندی امکان برداشت از حساب مذکور، میسر نیست.

براساس اطلاعات ارائه شده در حال حاضر بانک ملت بیشترین تسهیلات قرض‌الحسنه برای افتتاح حساب وکالتی را ارائه می‌کند. بنابراین مشتریان بانک ملت که قصد وکالتی کردن حساب خود را دارند، تنها با تامین مبلغ صد میلیون تومان می‌توانند با مراجعه به درگاه پیشخوان ملت و ورود به بخش حساب وکالتی، گزینه استفاده از اعتبار 130 میلیون تومانی را تایید کنند.

 پس از این مرحله اقدامات مربوط به استعلام‌های ضروری و سایر فرآیندهای مربوطه از سوی سامانه انجام و پس از طی مراحل پیش‌بینی شده، حساب متقاضی به صورت مکانیزه وکالتی و در انتهای فرآیند، اطلاعات مربوطه به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد.

شایان ذکر است با توجه به ذیق وقت و نزدیک شدن به پایان مهلت ارائه حساب وکالتی، اکان دریافت تسهیلات یادشده به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه پیشخوان الکترونیک ملت به تمامی متقاضیان وجود دارد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه پیشخوان الکترونیک ملت  اینجا مراجعه کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.