حمایت صندوق کارآفرینی امید از کسب‌وکار بخش کشاورزی با فناوریهای جدید تولید

حمایت صندوق کارآفرینی امید از کسب‌وکار بخش کشاورزی با فناوریهای جدید تولید

صندوق کارآفرینی امید استان آذربایجان شرقی به منظور حمایت از فعالان حوزه‌های تولیدی مرتبط با بخش کشاورزی و تشویق آنها به استفاده از فناوری‌های نوین، نشست مشترکی را تحت همکاری با جهاد کشاورزی استان و سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خصوصی مرتبط با طرح‌های روستای نوفن در شهرستان جلفا برگزار کرد. هدف از این نشست، تبیین سیاست‌های حمایتی صندوق به منظور ارتقاء تولید در بخش کشاورزی، به‌ویژه در حوزه تولیدات گلخانه‌ای، شیلات و صنایع تبدیلی بود.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدصادق حسنی، مدیر زیست بوم صندوق کارآفرینی امید، در این نشست بر موقعیت جغرافیایی و سیاست‌های اقتصادی استان تأکید کرد و اظهار داشت: که آذربایجان شرقی به یکی از قطب‌های مهم تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای تبدیل شده است و شهرستان جلفا در این میان سهم قابل توجهی دارد.

وی افزود: که اولویت صندوق در حمایت از فعالان این عرصه، مربوط به طرح‌هایی است که با به کارگیری فناوری‌های نوین (High-tech) به افزایش راندمان و سودآوری سرمایه‌گذاری‌ها کمک می‌کند. این رویکرد می‌تواند منجر به بهبود کیفیت و افزایش حجم تولیدات کشاورزی و شیلات در استان شود.

او همچنین از مدل جدید اعطای تسهیلات به کسب و کارهای روستایی در چارچوب طرح روستای نوفن رونمایی کرد.

حامد حدادی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان آذربایجان شرقی ، در این نشست به اقدامات انجام شده بعد از برگزاری رویداد هم اندیشی روستای نوفن در سال 1402 اشاره کرد و صندوق را به عنوان پل ارتباطی بین شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای روستایی معرفی کرد.

او گفت: ما در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگانی که با فناوری‌های نوین به بهبود بهره‌وری و کیفیت محصولات خود می‌پردازند، آماده‌ایم تا در قالب مدل جدید هم افزایی منابع (روستای نوفن) به طرح‌های واجد شرایط تسهیلات اعطا کنیم و در این مسیر به آنان کمک کنیم.

حدادی همچنین به اهمیت فناوری‌های نوین در تحولات صنعت کشاورزی اشاره کرد و افزود: «توسعه فناوری‌های پیشرفته می‌تواند به بهبود فرایندهای تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش قدرت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی کمک کند. بنابراین، ما به دنبال شناسایی و حمایت از طرح‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین هستیم.»

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک بین صندوق کارآفرینی امید، شیلات و صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان و پارک علم و فناوری، با بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، تحولی شگرف در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی ایجاد شود.

حدادی از همه فعالان این حوزه دعوت کرد تا از امکانات و تسهیلات صندوق بهره‌برداری کنند و به ترویج کشاورزی پایدار و مدرن در منطقه کمک نمایند.

در این جلسه، کارآفرینان و تولیدکنندگان برجسته منطقه، مشکلات و نیازهای خود را مطرح کردند و به تبادل نظر پ




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.