سهم ۸۰ درصدی بانک مسکن در طرح نهضت ملی استان مازندران

مدیر شعب استان مازندران خبر داد:

سهم ۸۰ درصدی بانک مسکن در طرح نهضت ملی استان مازندران

سهم هشتاد درصدی تسهیلات پرداختی طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران به بانک مسکن اختصاص دارد به طوری که بانک مسکن در این استان برای ساخت حدود ۱۰ هزار و ۷۷۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تسهیلاتی بالغ‌بر ۴۳ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال پرداخت‌ کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید حسین حاجی پور، مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران با بیان این مطلب گفت: بر اساس آمار کمیسیون هماهنگی بانکهای استان، ۸/۵ درصد منابع بانکی استان در اختیار بانک مسکن قرار دارد و این در حالی است که بانک با پرداخت ۱۲/۸درصد از تسهیلات شبکه بانکی استان بیش از دوبرابر منابع خود تسهیلات پرداخت کرده است.

حاجی‌پور افزود:میانگین نسبت مصارف به منابع در شبکه بانکی استان حدود ۸۳ درصد است که این نسبت در بانک مسکن مازندران ۲۰۲ درصد بوده و نشان می دهد بانک مسکن بیش از توان خود در این زمینه تلاش کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک مسکن مازندران گفت: در طی سال گذشته و ۵ ماهه‌ی نخست سال جاری ۴۳۹ فقره تسهیلات ازدواج با اعتباری بالغ‌بر ۸۸۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال به واجدان شرایط پرداخت شده است.

مدیر شعب استان مازندران تعداد پرونده‌های تسهیلات فرزند آوری در بانک مسکن مازندران را ۴۰۸ فقره اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مردادماه سال جاری، تسهیلاتی بالغ‌بر ۲۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان این بخش اختصاص یافته است.

وی میزان تسهیلات پرداختی در بخش بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده شهری را برای ۱۰۵۹ واحد بالغ‌ بر ۳ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: بانک مسکن در راستای کمک به نوسازی مسکن روستایی نیز طی سال ۱۴۰۲ و پنج ماهه ابتدای سالجاری ۵۵۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰۶۳ میلیارد ریال پرداخت کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.