ریزش دلار، ارزش طلای جهانی را بالا برد

ریزش دلار، ارزش طلای جهانی را بالا برد

چهارشنبه, سپتامبر 25, 2024 - 11:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۲۵ سپتامبر) نزدیک به بالاترین حد رکورد ثابت بود، زیرا کاهش دلار آمریکا و تشدید درگیری در خاورمیانه جذابیت پناهگاه امن را افزایش داد، در حالی که سرمایه‌گذاران خود را برای سیگنال‌های جدید در مسیر نرخ بهره آمریکا آماده کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد، هر اونس طلا ۲۶۵۸ دلار و هفت سنت بود. شمش در روز سه شنبه به رکورد ۲۶۶۴ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۸۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت که باعث شد شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود.

داده‌ها نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه سپتامبر بیشترین کاهش در سه سال اخیر به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد بازار کار را داشته است، اگر چه خانواده‌های بیشتری قصد خرید خانه در ۶ ماه آینده را داشتند.

داده‌ها این امید را ایجاد کرد که فدرال رزرو ایالات‌متحده می‌تواند یک کاهش دیگر نرخ بهره را در نشست سیاست گذاری ماه نوامبر خود انجام دهد.

بر اساس گزارش CME FedWatch، در حال حاضر، معامله‌گران فدرال رزرو تا پایان سال جاری ۷۵ واحد در کاهش نرخ قیمت‌گذاری کرده‌اند. شمش با بازده صفر تمایل به سرمایه گذاری ترجیحی در محیطی با نرخ بهره پایین و در زمان آشفتگی ژئوپلیتیکی دارد.

طبق گزارش رویترز، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو گفت که معیارهای کلیدی تورم بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی آمریکا باقی می‌ماند و فدرال رزرو به کاهش نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره در ۳۲.۱۱ دلار در هر اونس ثابت بود، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۸۹.۶ دلار رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۴ دلار و ۷۵ سنت رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.