بازگشت به چرخه تولید یک کارخانه پس‌از 8 سال تعطیلی در بوشهر 

با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام شد؛

بازگشت به چرخه تولید یک کارخانه پس‌از 8 سال تعطیلی در بوشهر 

چهارشنبه, سپتامبر 25, 2024 - 16:33 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر در راستای نظارت بر تسهیلات پرداختی اشتغال در جهت لزوم حمایت های لازم، از طرح کارگاه فرآوری بسته‌بندی، نگهداری و توزیع مواد پروتئینی در شهرک صنعتی بوشهر که با اعطای تسهیلات 150 میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید از محل اعتبارات نهضت احیاء فعال و راه‌اندازی گردیده، بازدید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، سیدمهدی هاشمی گفت: امنیت غذایی و تکمیل زنجیره ارزش و صنایع فرآوری یکی از موضوعات مهم در جامعه است و با توجه به اینکه در 8 سال گذشته واحد و مرکزی که بتواند گوشت را در استان بوشهر از مجاری مختلف تأمین، فرآوری، بسته‌بندی، نگهداری و توزیع کند وجود نداشته، راه اندازی و احیاء این واحد فرآوری بسته‌بندی، نگهداری و توزیع مواد پروتئینی در استان بسیار دارای اهمیت است.

او با اشاره به احیا و راه‌اندازی این کارگاه در شهرک صنعتی بوشهر، اضافه کرد: این کارخانه پس از ۸ سال تعطیلی دوباره در یک اقدام ارزشمند با پشتیبانی صندوق کارآفرینی امید و همکاری سرمایه‌گذار، احیا و راه‌اندازی شد.

هاشمی ادامه داد: این طرح با ظرفیت تولید هزار و سیصد تن در حال فعالیت است و با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات حمایتی صندوق کارآفرینی امید به مبلغ 150 میلیارد ریال از محل تسهیلات نهضت احیاء پرداخت شده و به بهره برداری رسیده است.

او گفت: با توجه با طرح دولت سیزدهم در خصوص احیای واحدهای راکد یا نیمه‌فعال صندوق نیز به عنوان نهاد مالی تامین کننده تسهیلات در این حوزه شناخته شد و در سال ۱۴۰۲ با افزایش سقف تسهیلات اشتغال، عمده پرداخت این تسهیلات برای احیای واحدهای نیمه‌تمام یا راکد بوده که این اتفاق باعث برگشت مجدد سرمایه گذاری ها به چرخه تولید کشور شده است و این نیز در نوع خود اتفاقی مثبت در جهت پیشرفت در کشور است.

مدیر صندوق استان بوشهر با اشاره به این‌که تجهیزات جدید در این کارخانه نصب و راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی بوشهر، محصولات این کارخانه با بسته‌بندی و فرآوری بدون واسطه وارد بازار استان بوشهر می‌شود و این اقدامی برای کاهش قیمت گوشت قرمز در شرایط فعلی است.

هاشمی گفت: با راه‌اندازی کارخانه فرآوری محصولات پروتئینی و کشتارگاه صنعتی بوشهر، گوشت مورد نیاز مردم بدون واسطه تأمین و عرضه می‌شود که نقش مهمی در کاهش قیمت این محصول در استان دارد.

او افزود: صندوق کارآفرینی امید در طی سالیان گذشته با پرداخت انواع مختلف تسهیلات اشتغال توانسته کمک شایانی به رونق تولید و اشتغال در کشور کند و این اتفاق موجب کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در کشور گردیده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر اظهار داشت: رسالت صندوق کارآفرینی امید کمک به ایجاد اشتغال خرد کوچک و متوسط است و با توجه به این ماموریت صندوق، تنها در سال ۱۴۰۲ تاکنون برای بیش از 420 فقره تسهیلات، بیش از 1،400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و در سال 1403 تعداد 130 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال پرداخت کرده که در مجموع منجر به ایجاد بیش از 1،450 نفر فرصت شغلی شده است که عمده این مشاغل در حوزه جوانان است و این نشان دهنده جوانان خلاق با ایده های مناسب می باشد که می‌توانند با استفاده از تسهیلات کم بهره صندوق در جهت پویایی، رشد و پیشرفت کشور کمک شایانی کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.