استقبال بریکس از تجارب ایران در بخش مالیات

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داد:

استقبال بریکس از تجارب ایران در بخش مالیات

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: تجارب ایران را در نشست رؤسای سازمان‌های مالیاتی گروه بریکس به اشتراک گذاشتیم که با استقبال این کشورها همراه شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، سید محمدهادی سبحانیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو با بیان اینکه نشست رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو گروه بریکس با هدف تبادل نظر و به اشتراک‌ گذاری تجربیات برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه ایران در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های خوبی در بخش مالیاتی داشته است، هیأت کشورمان در این نشست، حضور فعال و موثری داشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مؤدی مداری و تکریم مؤدیان برای تسهیل تکالیف آنها و هوشمندسازی نظام مالیاتی در همه کشورهای عضو بریکس پیگیری می‌شود، اظهار داشت: تجارب خوبی که در سال‌های اخیر به دست آورده‌ایم در این اجلاس تبیین شد و مورد توجه کشورهای عضو بریکس قرار گرفت.

وی یادآور شد: به طور مشخص در حوزه مؤدی مداری، تجربه ممتازی در کشور داشته ایم و این امکان را برای مؤدی مالیاتی خُرد و اصناف و مشاغل فراهم کردیم که بتوانند محل مصرف مالیاتی خود را انتخاب کنند؛ کشورهای عضو بریکس از این تجربه ایران استقبال کردند.

سبحانیان گفت: همچنین تجربه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را با رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو بریکس به اشتراک گذاشتیم و همچنین صدور فاکتورهای الکترونیکی که با سرعت خوبی در کشور ما به پیش می‌رود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه کشورهای عضو بریکس به دنبال اجرای چنین طرحی هستند، لازم است که با تبادل نظر و اشتراک ‌گذاری تجارب بتوانیم کم ‌هزینه ‌ترین و پرمنفعت ‌ترین روش ها را برای اجرای موفقیت‌آمیز این قانون انتخاب کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی برای همکاری کشورهای عضو گروه بریکس وجود دارد که در نشست مسکو درباره آنها بحث و بررسی شد.

وی بیان کرد: رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو بریکس در این نشست ابراز تمایل کردند که جلسات آنها به صورت مستمر برگزار شود و با تبادل دانش و تجربه نظام مالیاتی کشورها، تحولات این عرصه با سرعت بیشتری در کشورهای عضو دنبال شود.

سبحانیان در ادامه از انجام دیدارهای دوجانبه با همتایان خود از کشور روسیه و دیگر مقامات شرکت‌کننده خبر داد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.