حمایت صندوق کارآفرینی امید یزد از هنر صنعت گلیم‌بافی در روستای اردی ابرکوه

حمایت صندوق کارآفرینی امید یزد از هنر صنعت گلیم‌بافی در روستای اردی ابرکوه

مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد بیان کرد: گلیم‌بافی روستای اردی ابرکوه در قالب طرح "هر روستا یک محصول" با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال مورد حمایت مالی این صندوق قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید عباس امامی افزود: روستاها از مهمترین پایگاه‌های تولید و رفع نیازهای اساسی جامعه است، از این رو تقویت توانایی های جامعه روستایی می‌تواند منجر به پویایی اقتصاد کشور شده و با رونق اقتصادی این مناطق، مهاجرت معکوس به روستاها نیز محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: در طرح "هر روستا یک محصول" با مشخص کردن مزیت رقابتی روستا که می‌تواند زمینه‌ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار باشد و با احصا وضعیت اشتغال و بیکاری روستا، نقشه تولید و اشتغال تدوین و با جلب مشارکت حداکثری روستاییان در ایجاد و توسعه کسب و کار، متناسب با مزیت شناسایی شده حمایت‌های لازم صورت می‌پذیرد.

مدیر صندوق کارآفرینی یزد تصریح کرد: در همین راستا و با هدف احیای هنرصنعت گلیم‌بافی، با همکاری مسوولان شهرستان ابرکوه، ساکنان روستای اردی و اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، ۱۰ هنرمند این صنعت شناسایی و با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

امامی گفت: تاکنون ۴۶ فقره تسهیلات اشتغال با اعتباری معادل ۵۲ میلیارد ریال در قالب طرح "هر روستا یک محصول" در ۶ روستا در سطح استان به متقاضیان پرداخت شده که زمینه ایجاد و تثبیت ۸۱ فرصت شغلی فراهم شده است.

وی افزود: سفال سنتی روستای بدرآباد میبد، نان خشک محلی قوام آباد اشکذر، گیوه‌بافی هنزا مهریز، زعفران ابراهیم آباد اشکذر و کاربافی مهرآباد میبد از روستاهای حمایت شده توسط صندوق کارآفرینی امید یزد می‌باشد.

روستای اردی از توابع دهستان مهرآباد بخش بهمن ابرکوه است .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.