قدردانی از حصیربافان جشنواره کاربوم صندوق کارآفرینی امید 

قدردانی از حصیربافان جشنواره کاربوم صندوق کارآفرینی امید 

چهارمین جشنواره حصیر بافی در روستای ملی حصیر فشتکه استان گیلان برگزار شد که در این جشنواره از حصیربافان برگزیده جشنواره کاربوم صندوق کارآفرینی امید تجلیل شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد حسین داودی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گیلان گفت: در روستای فشتکه حدود ۷۰۰ خانوار با ۲ هزار نفر جمعیت داریم که ۹۰ درصد از افرادی که داخل این روستا ساکن هستند کار حصیر بافی را انجام می دهند.

داودی اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در راستای تقویت این هنر در این روستا در قالب طرح هر روستا یک محصول به 107 نفر از اهالی روستا به مبلغ 11200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت کرده است.

او افزود: معرفی بهتر ظرفیت های محلی و برند سازی محصول جشنواره برای بهبود کسب و کارهای اصلی مرتبط با آن و نیز ایجاد فضای رقابتی سالم در بین کسب و کارهای محلی از اهداف جشنواره کاربوم کسب و کار صندوق است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گیلان با اشاره به اینکه این روستا در سال ۹۶ به عنوان روستای ملی حصیر معرفی شده است گفت: به نفرات برتر جشنواره کاربوم در صنعت حصیر بافی مبلغ 4میلیارد و پانصدمیلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال اعطا شده است.

ایمان عابدی، رئیس شورای اسلامی روستای فشتکه هم با اشاره به اینکه امسال به مناسبت هفته روستا جشنواره حصیر بافی با هدف حمایت از صنایع دستی و تولیداتی که توسط بانوان هنرمند بافته می شود، برگزار شده است، گفت: معرفی روستای فشتکه به عنوان روستایی که پتانسیل بالایی در بحث صنایع دستی و تولیداتی که باعث رونق اقتصادی روستا و خانوارش می شود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.

وی افزود: حدود ۳۵ مغازه فروش صنایع دستی و کالاهای حصیری در این روستا داریم که هر کدام از این فروشگاه‌ها کارگاه‌هایی حتی در روستاهای همجوار دارند که زیر مجموعه هر کارگاه‌ بیش از ۱۰۰ نفر است که حصیر را تولید کرده و به فروش می گذارند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.