مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: در روابط عمومی فولاد هرمزگان حوزهای گسترده از فعالیتها تعریف و تلاش شده تا برنامهریزی هدفمندی برای آن تدوین شود.
برنامهریزی هدفمند در فولاد هرمزگان برای تصویرسازی واقعیت
برنامهریزی هدفمند در فولاد هرمزگان برای تصویرسازی واقعیت
به گزارش دیوان اقتصاد، حسین جابری انصاری در آیین رونمایی از وبسایت جدید شرکت فولاد هرمزگان که همزمان با سالگرد افتتاحیه این شرکت شده، ابراز خرسندی کرد و افزود: شرکت فولاد هرمزگان در کنار دیگر صنایع فولادی کشور، همچون کارگاه بزرگ سازندگی در حال فعالیت بوده و لازم است تا توجه بیشتری به این بخش از صنایع وجود داشته باشد و تصویری روشن از این صنایع مهم کشور برای عموم جامعه ترسیم شود.
وی افزود: بخش مهمی از فعالیتهای رسانهای در ایران بهطور کلی پوششدهی عادی اخبار است. در حالی که کار اساسی رسانه در دنیای جدید، به ویژه پس از تحولات گسترده ارتباطی، بازنمایی واقعیت و تصویرسازی است.
لزوم تصویرسازی واقعیتهای صنعت برای جامعه
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اضافه کرد: هرچه بیشتر بتوانیم واقعیتهای موجود به ویژه در زمینه فعالیتهای بزرگ صنعتی و غیرصنعتی در مقیاس ملی را بازنمایی کرده و به مخاطبان داخلی و خارجی ارائه کنیم، میتوانیم به افزایش امید در جامعه و ایجاد فرصتهای جدید، همچنین نشان دادن ظرفیتهای گسترده کشور بیشتر بپردازیم. این امر همچنین دریچههای جدیدی برای ارتباط با شرکتها و کشورهای مختلف گشوده و تأثیرات مثبت بسیاری خواهد داشت. بنابراین، این تأثیرات تنها محدود به داخل ایران نخواهد بود.
جابری انصاری ادامه داد: در عرصه بینالمللی، تصویرسازی بسیار موثر خواهد بود. این در حالی است که یکی از مشکلات اصلی ما، بحران تصویری است که باید راه حلی برای آن در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که مجموعههای رسانهای بتوانند بازنمایی واقعیتهای بزرگ موجود در ایران، بهویژه در حوزه صنعت و بهطور خاص در شرکت فولاد هرمزگان که یکی از شرکتهای بزرگ ایران به شمار میآید را، بهتر و بیشتر انجام دهند، به همان میزان از بحران تصویری فاصله خواهیم گرفت و شرایط بهتری برای کشور فراهم خواهد شد.
فولاد هرمزگان به روابط عمومی به عنوان فن و هنر نگاه میکند
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با اشاره به عملکرد روابط عمومی فولاد هرمزگان، تصریح کرد: در روابط عمومی فولاد هرمزگان حوزهای گسترده از فعالیتها تعریف و تلاش شده تا برنامهریزی هدفمندی صورت گیرد. همچنین به روابط عمومی بهعنوان یک علم نگریسته میشود که این امر بهعنوان یک فن و هنر از آن تعریف شده و نه بهعنوان فعالیتی تکراری و تقلیدی. در حقیقت، نشانههای ابتکار عمل، فن و هنر بودن، همچنین علمی بودن روابط عمومی در عملکرد این مجموعه مشاهده شد که نمونه بارز آن وبسایت جدید فولاد هرمزگان است که با امکانات و دسترسیهای جدید، شرایط را برای ارتباط بیشتر و شفافتر با جامعه فراهم کرده است.
جابری انصاری بیان کرد: امید میرود همواره رویکرد علمی با موضوع روابط عمومی در فولاد هرمزگان وجود داشته باشد و این شرکت ارتباطاتی موثر با بخشهای مختلف جامعه ایران و جامعه هدف در داخل و خارج از کشور برقرار کند. بنابراین، تبدیل این امر به یک موضوع علمی و هدفمند با استفاده از ظرفیتهای علم ارتباطات و رسانه، امکانات بسیاری را فراهم خواهد ساخت؛ کما اینکه امروز نیز نشانههایی از حرکت به این سمت به وضوح در فولاد هرمزگان قابل مشاهده است.
وی در پایان بیان کرد: به هر میزان که در شرکت فولاد هرمزگان به روابط عمومی بهعنوان یک امر جدید و علمی، مدرن و دارای چهارچوب و ساختار نگریسته شود، مخاطبان خسته نخواهند شد. همچنین به هر میزان که حلقههای جامعه ایران، نخبگان و بخشهای مختلف کشور با مسئله فولاد، با شرکت فولاد هرمزگان بهعنوان یک شرکت فعال در این حوزه پیوند داده شوند، به همان میزان روابط عمومی و شرکت فولاد هرمزگان شکوفاتر و موفقتر خواهد بود.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد