کلاهبرداری سایبری به روش ارسال پیامک و تماس جعلی

کلاهبرداری سایبری به روش ارسال پیامک و تماس جعلی

بانک ملی ایران، با استناد به هشدارهای پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک‌های جعلی با عناوینی مانند «ابلاغ حکم قضایی»، «قطع یارانه»، «سبد معیشتی» و ... از مشتریان خواست که از افشای اطلاعات بانکی خود خودداری کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد، اخیرا مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده، کاربران را به صفحات جعلی (فیشینگ) هدایت کرده و اطلاعات بانکی آن‌ها را سرقت می‌کنند. همچنین تماس‌هایی با مضمون «برنده شدن به دلیل خوش‌حسابی» و درخواست اطلاعات محرمانه بانکی، قطعا کلاهبرداری است. باید دقت شود پاسخ به این تماس ها و کلیک روی لینک‌های دریافتی می‌تواند منجر به نصب بدافزار، سرقت رمز دوم، اطلاعات کارت بانکی و هویت دیجیتال شود.

بانک ملی ایران تأکید می‌کند که هرگز اطلاعاتی مانند کد فعالسازی، رمز پویا، CVV2 یا مشخصات شناسنامه‌ای را از طریق تماس تلفنی یا پیامک، از مشتریان درخواست نمی‌کند.

توصیه‌های امنیتی بانک ملی ایران:

• از کلیک بر لینک‌های ناشناس به‌ویژه با مضامین جایزه‌محور یا تهدیدآمیز خودداری کنید.

• اطلاعات بانکی خود را حتی به تماس‌گیرندگان با عنوان کارمند بانک یا نهاد رسمی ارائه ندهید.

• در صورت دریافت پیامک یا تماس مشکوک، موضوع را به شماره ۰۹۶۳۸۰ (پلیس فتا) گزارش دهید و برای مسدود نمودن ملی کارت خود با شماره ۶۴۱۴۰-۰۲۱ (مرکز ارتباط مردمی) تماس بگیرید.

• نرم‌افزارهای بانکی خود را فقط از پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران به آدرس www.bmi.ir دریافت و به‌روزرسانی نمایید.

لازم به ذکر است، بانک ملی ایران همواره امنیت اطلاعات مشتریان را در اولویت قرار داده و از کاربران می‌خواهد در برابر فریب و تهدیدهای سایبری، هوشیار و آگاه باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.