برای وزیر شدن به اقدام خلاف قانون متوسل نشدم

بیطرف در جلسه رای اعتماد:

برای وزیر شدن به اقدام خلاف قانون متوسل نشدم

یک‌شنبه, اوت 20, 2017 - 09:34 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا  با سخنرانی موافقان و مخالفان وزیر نیرو از ساعاتی پیش در مجلس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دیوان اقتصاد, حبیب الله بیطرف گزینه پیشنهادی وزیر نیرو در این جلسه گفت: پاسخگو کردن واحدهای زیر مجموعه و شایسته سالاری  براساس بداند ، بتواند و بخواهد و  تلاش برای مبارزه با فساد اداری در رووس برنامه های اینجانب است.

وی اظهارداشت: من پاسخگوی دوران مسوولیت خود هستم و درباره مشکلات سد سازی با توجه به شرایط اقلیمی کمبود بارش و شرایط خشک و نیمه خشک ، مهار آب های سطحی جزو برنامه های کشور بوده و هست و در همین راستا به همت مهندسین و متخصصین مهار آب ها آغاز و شاهد ایجاد ۱۶۶ سد مخزنی بزرگ و ۲۰۰ سد مخزنی کوچک هستیم و این ۶۰۰ سد جزو افتخارات ملت ایران است.

بیطرف ادامه داد: درباره بعضی سدها مشکلاتی دارند ولی نباید کارهای خوب درباره سد سازی های دیگر نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای وزیر شدن به اقدام خلاف قانون متوسل نشده ام ، گفت: عضو هیات مدیره یک شرکت هستم و در صورت رای اعتماد انصراف می دهم و بر دو چالش اقتصاد آب و عدم تعادل آب بر چالش ها فایق آمده وتلاش می کنم رویکرد برنامه ای وزارت نیرو را گسترش دهم و برنامه ششم و برنامه ۴ ساله خود را اجرایی کنم.

ارتقای بهره وری در آب ، ارتقای تاب آوری شبکه برق ایجاد و تقویت زیر ساخت های حاکمیت و استقرار سیستم پایش برای تقویت برق و آب  ، سه برنامه وزیر نیرو بود که توسط وی اعلام شد.

وزیر پیشنهادی نیرو در ادامه در خصوص برنامه های خود برای وزارت نیرو گفت: احداث ۲۰ هزار مگاوات،  افزایش برق تجدید پذیر تا ۴۰۰۰ مگاوات ، تک رقمی نمودن تلفات شبکه ، توسعه زیر ساخت ها و ساماندهی مصرف ، حمایت از پیمانکاران و توسعه و تحقیق برای گسترش صنعت برق از برنامه های اینجانب بوده و در بخش آب که با مشکلات عدیده ای در منابع آب زیرزمینی مواجهیم به کاهش آب های زیرزمینی منجر شده و تلاش هایی صورت گرفته ولی اکنون در آستانه بحرانیم و باید بتوانیم کشور را از این مرحله عبور بدهیم.

وی تصریح کرد: راهکار اساسی بهبود، اصلاح و مدیریت در بخش آب است و مدیریت یکپارچه باید در سطح ملی باشد.

به گفته وی تمام طرح های انتقال آب با تصویب مجلس در برنامه ششم اجرایی می شود.

بیطرف در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص سد گتوند  و پاسخگویی به مخالفان پرداخت.

زهره مجتهدزاده




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.