دستوری برای کاهش نرخ سود وجود ندارد

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون:

دستوری برای کاهش نرخ سود وجود ندارد

یک‌شنبه, می 29, 2016 - 12:31 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بانک ها قصد دارند با توجه به کاهش نرخ تورم، به منظور حمایت از تولید کشور، نرخ سود تسهیلات را کاهش دهند.

 به گزارش دیوان اقتصاد به نقل ازاخبار پولی مالی، باقر فتاحی – عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون درباره چگونگی فعالیت این بانک برای جلب همکاری بانک های خارجی گفت: آغاز فعالیت های بانک توسعه تعاون از سال 1388 بوده؛ تا زمانی که توانستیم مجوزهای فعالیت های ارزی را از بانک مرکزی دریافت کنیم.

فتاحی ادامه داد: شروع فعالیت های بانک توسعه تعاون مصادف شد با اعمال تحریم های کشورهای مخاصم علیه ایران؛ البته علی رغم محدودیت های به وجود آمده؛ بانک ما ارتباط و مراودات خوب ومطلوبی را با کشورهایی چون ترکیه، چین، کره جنوبی، هندوستان و روسیه برقرار کرد. بدین ترتیب در دوران تحریم نیز فعالیت های پولی خود را با این کشورها انجام می دادیم.

وی خاطرنشان شد: بانک توسعه تعاون از طریق بانک های کارگذار، مبادلات پولی خود را در سراسر کشور و جهان انجام می دهد.

فتاحی با بیان اینکه بعد از دوران تحریم با پیگیری های مدیر عامل بانک توسعه تعاون؛ این بانک جزء اولین بانک هایی بود که به شبکه سراسری سوئیفت متصل شد؛ در این باره به اخبار پولی مالی گفت: در حال حاضر نیز با کشورهای حوزه یورو ارتباط خوبی را برقرار کرده ایم و تا به امروز مشکل خاصی درروابط طرفین بروز نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش دستوری نرخ سود بانکی موافقید یا خیر؛ گفت: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر مناسب از جانب دولت فعلی؛ خود بانک ها از کاهش نرخ سود استقبال می کنند و در این زمینه هیچ گونه دستوری وجود ندارد.

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: با توافقی که در شورای هماهنگی بانک ها شکل گرفته است؛ بانک ها قصد دارند با توجه به کاهش نرخ تورم، به منظور حمایت از تولید کشور، نرخ سود تسهیلات را کاهش دهند. 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.