امکان کنترل ارزهای تخصیصی برای واردات

امکان کنترل ارزهای تخصیصی برای واردات

چهارشنبه, آوریل 11, 2018 - 16:50 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس کل گمرک ایران با اشاره به وجود سامانه ای در پنجره واحد تجارت فرامرزی از امکان جدید بانک مرکزی برای اطمینان از واردات کالا از محل ارزهای تخصیصی برای واردات خبر داد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،فرود عسگری در گفت و گو با صداوسیما گفت: در حال حاضر در پنجره واحد تجارت فرامرزی 27 دستگاه در امر ترخیص کالا مشارکت دارند که این کار بزرگی است.

وی ادامه داد: همه وارد کنندگان کالا ملزم هستند در زمان اظهار کالای خود به گمرک، منشا ارز خرید خارجی خود را که روش بانکی یا غیر بانکی بوده اعلام و ثبت کنند.

رییس کل گمرک ایران با اشاره به تبادل الکترونیکی لحظه ای با بانک مرکزی و بانک های عامل تصریح کرد: گمرک با اشتراک گذاشتن این اطلاعات، این امکان را برای بانک مرکزی فراهم کرده تا با مدیریت و تقاطع گیری اطمینان حاصل کند که ارز تخصیصی برای واردات منجر به ورود کالا به کشور شده و احیانا این ارز به بهانه واردات از کشور خارج نشده است.

فرود عسگری گفت: البته اطلاعات افرادی که برای واردات ارز دریافت کردند پیش از اظهار کالایشان در اختیار گمرک نیست که برقراری ارتباط دو طرفه نیازمند هماهنگی بیشتر بخش های فناوری اطلاعات بانک مرکزی و گمرک است.

وی از استقرار گمرک در ورودی مناطق آزاد خبر داد و افزود: با این کار، اطلاعات منشا ارز وارد کنندگان این مناطق هم در اختیار بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.