مشکل قانونی ادغام موسسات مالی

مشکل قانونی ادغام موسسات مالی

سه‌شنبه, می 31, 2016 - 18:45 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مشکل قانونی ادغام موسسات مالیاخبار پولی مالی- بانک های خارجی مشابه اقدامی که در سازمان بورس کشور می شود؛ می توانند سهام بانک های داخلی را خریداری کنند.

  به گزارش دیوان اقتصاد اخبار پولی مالی، اله وردی رجایی سلماسی – کارشناس ارشد مالی درباره ادغام بانک های داخلی گفت: در این راستا ابتدا لازم است قانون تجارت اصلاح شود. متاسفانه ماده ای در قانون به منظور انجام این مهم نداریم.

رجایی سلماسی با بیان این که ادغام بانک های داخلی اقدام درستی است؛ اظهار کرد: ادغام با هدف افزایش سرمایه و توانایی مالی موسسات کوچک اعتباری صورت می گیرد اما متاسفانه در قانون تجارت این مهم دیده نشده است.

وی ادامه داد: ظرف چند سال اخیر تعدادی موسسه اعتباری برای ادغام در بانک ها بلاتکلیف مانده اند و ادغام به معنای واقعی انجام نشده است. به تعبیری قانونی به منظور ادغام دارایی و بدهی های موسسات مختلف وجود ندارد.

رجایی سلماسی درباره ورود بانک های خارجی به کشور به اخبا رپولی مالی گفت: بانک های خارجی همانند دوران قبل از تحریم می توانند در ایران نمایندگی خود را دایر کنند و بدین ترتیب مراودات بانک های داخلی با بانک های خارجی به واسطه این نمایندگی ها تسهیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین بانک های خارجی مشابه اقدامی که در سازمان بورس کشور می شود؛ می توانند سهام بانک های داخلی را خریداری کنند. همچنین اگر قصد داشته باشند که در بانک های ایرانی شریک شوند، قانون اجازه مشارکت خارجی را صادر کرده و در نتیجه بانک های ایرانی می توانند بخشی از سرمایه و سهام خود را به بانک های خارجی انتقال دهند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.